دو مقام پارلمانی روسیه خروج آمریکا از شورای حقوق بشر سازمان ملل را غیرسازنده و نشانه ضعف این کشور خواندند.
کد خبر: ۶۲۱۳۵۰
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۳ 20 June 2018

به گزارش تابناک : رئیس کمیسیون امور بین المللی شورای فدراسیون (مجلس سنای روسیه) امروز چهارشنبه در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی فیس بوک نوشت: آمریکا با تصمیم برای خروج از شورای حقوق بشر سازمان ملل ضعف خود و ناتوانی در دفاع از مواضع خود را نشان داد.
کنستانتین کاساچوف خاطرنشان کرد: کشورهای قدرتمند با اطمینان خاطر از مواضع خود، به اثبات درستی و حقانیت آن در هر شرایط حتی در صورت قرار گرفتن در اقلیت ادامه می دهند. 
وی ادامه داد: اما روسیه همواره با قاطعیت از مواضع خود در شورای امنیت سازمان ملل و در کمیسیون حقوق بشر و مجمع پارلمانی شورای اروپا حمایت می کند و به راهش ادامه می دهد.
مقام پارلمانی روس خاطرنشان کرد: آمریکا بجای دفاع از حقانیت خود، ائتلاف تشکیل می دهد که اعضای آن دائم این کشور را تشویق و تمجید می کنند و اگر موفق به ایجاد چنین ائتلافی نشود، تنها راه را بستن در پشت سر خود می بیند. 
لئونید سلوتسکی رئیس کمیسیون امور بین المللی دومای روسیه نیز با ابراز تاسف از خروج آمریکا از شورای حقوق بشر سازمان ملل، آن را تصمیمی غیرسازنده خواند. 
سلوتسکی در جمع خبرنگاران گفت: خروج آمریکا از شورای حقوق بشر سازمان ملل، حرکت غیرسازنده واشنگتن در مسیر نظام تک قطبی جهانی و کاهش اهمیت سازمان های تابعه سازمان ملل در امور جهانی است. 
مقام پارلمانی روس تصریح کرد: آمریکا با این اقدام خود به کشورهایی که از آن پیروی می کنند پیام می دهد که نقش سازمان های زیر مجموعه سازمان ملل در آینده باید کاهش یابد. 
سلوتسکی افزود: در مورد این تصمیم مخرب آمریکا فقط می توان تاسف خورد. چنین سیاستی به اصول دمکراسی ضربه می زند. 
مایک پمپئو وزیر خارجه و نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد عصر سه شنبه با قرائت یک بیانیه مطبوعاتی، تصمیم ترامپ را در مورد خروج این کشور از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد اعلام کردند.
این مسئولان آمریکایی اذعان کردند که آمریکا به دلیل مخالفت این شورا با اقدامات اسرائیل و ضربه زدن به منافع همپیمان این کشور، از این شورا خارج می شود.
پیش از این هم آمریکا در حمایت از رژیم صهیونیستی، از سازمان «یونسکو» خارج شده بود.
شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد 47 عضو دارد و حدود یک سال‌ و نیم از عضویت سه ساله آمریکا در این نهاد می‌گذرد. 
تعلیق عضویت و یا خروج کامل آمریکا از این نهاد، تازه‌ترین مورد از خروج این کشور از معاهدات بین‌المللی از جمله توافق اقلیمی پاریس و توافق هسته‌ای با ایران است.
«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد بامداد امروز چهارشنبه در بیانیه ای نسبت به خروج آمریکا از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد ابراز تاسف کرد.

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار