حجت‌الاسلام محمد علی تقوی فرد امروز در دیدار اعضای شورای قضایی مازندران اظهار داشت: گرامی می‌داریم یادو خاطره شهید بهشتی که بدانیم همه عامل به وظایف باشیم تا بتوانیم خدمات درستی به مردم ارائه کنیم.رئیس کل دادگستری مازندران با اشاره به افزایش طلاق‌های توافقی در استان گفت: پرونده‌های اختلافات خانوادگی در مازندران افزایش یافته است.
کد خبر: ۶۲۳۳۷۷
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۷ 25 June 2018

به گزارش تیترشهر : حجت الاسلام محمدعلی تقوی فرد : برنامه دستگاه قضا اجرای عدالت در جامعه است که با هنجارشکنان و مجرمان با قاطعیت برخورد می‌کند.

تقوی فرد با اشاره به پرونده‌های ورودی به دستگاه قضا، تصریح کرد: هر شعبه باید ماهی 90 تا 100 پرونده را رسیدگی کند اما ورودی هر شعبه تجدید نظر 150 پرونده است که دو برابر ظرفیت حداکثری است.

وی بیان کرد: بالاترین سطح جرائم استان مربوط به توهین، تهدید و تهمت بوده که سال گذشته 36 هزار پرونده مربوط به توهین، 36 هزار پرونده سرقت، 33 هزار فقره مربوط به ضرب و جرح، 27 هزار پرونده تهدید، 12 هزار پرونده کلاهبرداری، 9 هزار و فقره خیانت در امانت،هشت هزار پرونده مزاحمت ملکی بود.

تقوی فرد گفت: بسیاری از جرائم از طریق زبان بوده که باید فرهنگ خویشتن داری، احترام و صبر را در جامعه نهادینه کنیم.

وی ادامه داد: سال گذشته هشت هزار و 300 پرونده دادخواست مهریه و هفت هزار و 400 طلاق توافقی داشتیم که این آمار نشان دهنده اختلاف خانوادگی  است که باید تلاش کنیم این آمار را با حضور و تاثیر خانواده‌ها و بزرگان کاهش دهیم.

رئیس کل دادگستری مازندران گفت: 668 هزار مجموع پرونده‌هایی که200 هزارپرونده در دادسرا 245 هزار دادگاه، 30 هزار دادگاه‌های بخش، 52 هزار دادگاه تجدید نظر، 70 هزار فقره اجرای احکام کیفری و مابقی اجرای احکام حقوقی و شورای حل اختلاف بود که به همین میزان خروجی داشتیم.

تقوی فرد با بیان اینکه کمترین درصد زندانیان بیکار هستند، گفت: هشت درصد زندانیان بیکار هستند و92 درصد شاغل هستند که باید دستگاه‌های فرهنگی نسبت به فرهنگ‌سازی اخلاق درست و اسلامی ترویح دهیم که در این میان سخنان و عملکرد ائمه جمعه، آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، سازمان تبلیغات و دیگر نهادها و عملکرد مدیران اجرایی بسیار تاثیرگذار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار