متاسفانه سه مرد جوان گردشگر عصر روز دوشنبه هنگام شنا در یکی از مناطق ممنوعه آب های ساحلی دریای مازندران در شهرستان بابلسر ، غرق شدند.
کد خبر: ۶۲۵۹۵۳
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۵ 02 July 2018

به گزارش تابناک مازندران، متاسفانه باز هم ئر فصل گرما دریای مازندران قربانی گرفت .

براساس این گزارش، این مردان که سن آنها بین 40 تا 50 سال اعلام شد ، از اهالی شهرستان شیروان در خراسان شمالی بودند.

رییس هیات نجات غریق مازندران در این باره گفت : این مسافران که به فن شنا هم آشنایی نداشتند ، در محدوده خطرناک منطقه ' سنگ چین ' در ساحل بهزیستی شهرستان بابلسر وارد دریا شدند.

این منطقه محل پیوستن رودخانه به دریاست و به همین دلیل شنا کردن در آنجا ممنوع اعلام شده است .

نقی کریمیان با اظهار این که منطقه ساحلی اسکله سنگ چین ، بسیار خطرناک است و ناجیان غریق نمی توانند در این مکان مستقر شوند ، افزود : متاسفانه این افراد به هشدارهای ناجیان غریق توجه نکردند و وارد منطقه شنا ممنوع شدند.

وی گفت : هر چند عمق آب در نقطه ای که این افراد غرق شده اند تنها 2 متر است ، درگیری موج های شکافنده و نا آشنایی به فن شنا این افراد را به کام مرگ کشاند.

کریمیان افزود : امدادگران به سختی توانستند جنازه این افراد را از منطقه سنگ چین بیرون کشیده و به بیمارستان منتقل کنند.

پارسال هم در همین منطقه یک پدر 55 ساله مشهدی و پسر 18 ساله اش هنگام شنا غرق شده بودند.

ورود به آب های ساحلی دریای مازندران بدون توجه به علائم هشدار دهنده و بی توجهی به اخطارهای ناجیان غریق و ماموران انتظامی در حالی است که همه ساله بیشترین قربانیان دریا مربوط به همین مناطق هستند.

همه ساله از ابتدای ماه خرداد با گرم شدن هوا طرح سالمسازی دریا در طول 338 کیلومتر سواحل مازندران با هدف حفاظت از جان شناگران از طریق استقرار ناجیان غریق و دیگر امکانات به اجرا گذاشته می شود و تا پایان شهریور ادامه دارد.

اجرای این طرح و اطلاع رسانی و هشدار دادن به مسافران طی پنج سال گذشته سبب شد تا آمار مرگ ناشی از غرق شدگی در سواحل مازندران از حدود 300 نفر پیش از سال 93 به کمتر از 70 نفر در سال 96 کاهش یابد.

امسال نیز تاکنون کاهش بیش از 50 درصدی غرق شدگی در سواحل مازندران ثبت شده است .

بر اساس اعلام ستاد اجرایی طرح های سالمسازی دریا در مازندران ، امسال 378 نقطه حادثه خیز در سواحل استان شناسایی علامت گذاری شده است .

همچنین بیش از یکهزار و 100 ناجی غرق امسال در 95 طرح سالمسازی و مناطق شنا ممنوع مستقر هستند تا مانع غرق شدن شناگران شوند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار