مدیرکل محیط زیست استان گلستان با ابراز نگرانی از گسترده بودن ابعاد آتش سوزی در 'پارک ملی گلستان' گفت: برآوردهای اولیه طول آتش را بیش از 5.5 کیلومتر به عرض 100 متر نشان می دهد
کد خبر: ۶۲۵۹۹۳
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۴ 03 July 2018

خبرداغ ، امیر عبدوس اظهار داشت: دست کم 100 نفر از نیروهای یگان حفاظت محیط زیست؛ منابع طبیعی و مردمی به پارک ملی گلستان اعزام شده اند اما با در نظر گرفتن ابعاد آتش نیازمند تجهیزات هستیم.
به گزارش خبرداغ به نقل از ایرنا، وی بیان داشت: از ارتش و هلال احمر درخواست کمک کرده ایم و از فردا صبح نیازمند بالگرد و دیگر تجهیزات مهار آتش نیز خواهیم بود.
وی اظهار کرد: آتش در برخی از نقاط پارک ملی گلستان مانند دیوار سنگی و دوراهی دشت به دلیل گرمای زیاد و وزش باد در حال گسترش است.
مدیرکل محیط زیست گلستان با یادآوری تشدید گرما طی چند روز اخیر که به حدود 45 درجه سانتی گراد رسید، گفت: با شرایط موجود برای مهار و خاموش کردن آتش در پارک ملی گلستان کار سختی پیش رو خواهیم داشت.
به گزارش ایرنا آتش سوزی پارک ملی گلستان ساعتی پس از ظهر امروز /دوشنبه/ آغاز شده و علت اصلی آن هنوز معلوم نشده است.
پارک ملی گلستان پناهگاهی کم‌ نظیر برای حیات ‌وحش است که 1350 گونه گیاهی و 302 گونه جانوری از جمله نیمی از گونه ‌های پستانداران ایران را در خود جای داده و به همین دلیل به عنوان ذخیره ‌گاه زیست ‌کره در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده ‌است.
پارک ملی گلستان که بخشی از آن در مسیر جاده ترانزیتی گرگان - بجنورد - مشهد قرار دارد، از بهترین زیستگاه ‌های پستانداران بزرگی چون پلنگ، خرس قهوه‌ ای، گرگ، مرال، شوکا، بز وحشی، آهوی ایرانی و گراز است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار