فرمانده دریابانی استان مازندران با اشاره به این که طرح دریا در شمال کشور و در سه استان گلستان، گیلان و مازندران از 25 خردادماه سال جاری آغاز و تا 5 مهرماه سال جاری ادامه دارد، گفت: از مجموع 487 کیلومتر سواحل دریای مازندران، بیش از 300 منطقه ممنوعه شنا وجود دارد.
کد خبر: ۶۲۸۳۳۶
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۹ 09 July 2018

 فرمانده دریابانی استان مازندران گفت: بیش از 300 نقطه آسیب پذیر و خطرناک برای شنا در طول نوار ساحلی دریای خزر وجود دارد.

به گزارش ایسنا، سیدتقی حسینی در جمع خبرنگاران پیرامون طرح ساماندهی دریا، اظهار کرد: استان مازندران با داشتن طبیعت زیبا و برخورداری از جذابیت‌های منحصر به فرد طبیعی دارای شرایطی است که هر ساله میلیون‌ها نفر گردشگر داخلی و خارجی را از نقاط مختلف به خود جذب می‌کند.

وی با بیان این که وجود سه محور ارتباطی به مرکز کشور باعث می‌شود که مسافران زیادی از اقصی نقاط کشور برای گذراندن اوقات فراغت خود مازندران را انتخاب نمایند، تصریح کرد: دریای خزر مهم‌ترین جاذبه گردشگری در این استان است که میلیون‌ها گردشگر را به خود جذب کرده است؛ بنابراین از مهم‌ترین ماموریت‌های دریابانی و مرزبانی ناجا ایجاد بسترهای امنیتی مناسب برای استفاده مردم از مواهب الهی است.

حسینی افزود: در این راستا دریابانی استان به منظور پاسخ به مطالبات مردمی و پیشگیری از وقوع جرم و تخلفات در دریای خزر، اجرای طرح دریا را از جمله اولویت‌های ماموریتی خود قرار داده و با جدیت آن را دنبال می‌کند.

فرمانده دریابانی استان مازندران با اشاره به این که طرح دریا در شمال کشور و در سه استان گلستان، گیلان و مازندران از 25 خردادماه سال جاری آغاز و تا 5 مهرماه سال جاری ادامه دارد، گفت: از مجموع 487 کیلومتر سواحل دریای مازندران، بیش از 300 منطقه ممنوعه شنا وجود دارد.

وی با اشاره به اجرای بیش از 200 طرح در 110 نقطه از سواحل دریا در شمال کشور، که سهم آن در استان مازندران 178 طرح است، تصریح کرد: در این طرح‌ها بیش از پنج هزار نیرو به کارگیری می‌شوند؛ هم‌چنین فرماندهان انتظامی استان‌ها با همکاری فرماندهی مرزبانی و دریابانی این طرح را در شمال کشور اجرا می‌کنند.

حسینی از وجود بیش از 300 نقطه آسیب پذیر و خطرناک برای شنا در طول نوار ساحلی دریای مازندران خبر داد و افزود: بیشترین منطقه اجرای طرح در شمال کشور در استان مازندران بوده و طرح ساماندهی دریا در 98 نقطه از سواحل این استان و در 487 کیلومتر نوار ساحلی با تعداد 178 طرح به اجرا درخواهد آمد.

وی با بیان این‌که در سال گذشته 59 نفر از هموطنان در دریای مازندران غرق شدند، افزود: این رقم در سال گذشته، علی رغم افزایش قابل توجه سفرهای تابستانی در مقایسه با سال 96 با کاهش 28درصدی غریق همراه بوده است.

فرمانده دریابانی استان مازندران خاطرنشان کرد: تمامی غرق‌شدگان در سال گذشته در خارج از محدوده طرح دریا و مناطق ممنوعه شنا غرق شده‌اند و بیش از 70 درصد از این غرق شدگان را افراد غیربومی تشکیل داده‌اند.

وی تصریح کرد: دریابانان استان مازندران با بهره‌گیری از بیش از 80 شناور در کلاس‌های مختلف از جمله جت اسکی، گلف و لاور در نوار ساحلی دریا به ماموریت خود در سطح حوزه استحفاظی خواهند پرداخت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار