استاندار مازندران در مورد گسترش خط هوایی استان مازندران اظهار داشت : با پایه گذاری خط اختصاصی هوایی مازندران به کشورهای حوزه دریای خزر از اواخر ماه آینده، جابجایی تجار و گردشگران حوزه cis تسهیل می شود، به این ترتیب فرصت حمل و نقل ترکیبی و ظرفیت هایی که باید تجارت را تسهیل و تسریع کند .
کد خبر: ۶۲۹۸۲۱
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۳ 14 July 2018

به گزارش تابناک مازندران، استاندار مازندران در مورد گسترش خط هوایی استان مازندران اظهار داشت : با اشاره به این که با پایه گذاری خط اختصاصی هوایی مازندران به کشورهای حوزه دریای خزر از اواخر ماه آینده، جابجایی تجار و گردشگران حوزه cis تسهیل می شود، به این ترتیب فرصت حمل و نقل ترکیبی و ظرفیت هایی که باید تجارت را تسهیل و تسریع کند .

براساس این گزارش، محمد اسلامی در همایش بین‌المللی توسعه صادرات از مسیر دریای خزر در ساری با بیان این که دریا بویژه دریای خزر، فرصت مغتنمی برای ملت های حاشیه این دریا برای توسعه تبادلات و گسترش صلح و دوستی است، یادآور شد: این فرصت گران بها را باید به عنوان یک موهبت خدادادی قدردان باشیم و برای همزیستی مسالمت آمیز وهمکاری و تبادلات گسترده بیشتر همکاری کنیم.

استاندار با اشاره به این که شرایط مختلفی در دنیای امروز رقم می خورد که با شعار صلح، ثبات و امنیت جهانی دنبال می شود ولی در عمل بی ثبات کننده و ناامن کننده منطقه و جهان است، افزود: کشورهای منطقه باید بیشتر از گذشته در سایه مودت و با تعاملات گسترده تر و تنوع بخشی به سرفصل های همکاری، ثبات و امنیت را به معنای واقعی به ارمغان بیاورند.

اسلامی، با بیان این که فرصت جغرافیایی که جمهوری اسلامی در راستای سیاست های پابرجای خارجی و امنیت بین الملل ترسیم نموده است از جمله دسترسی به آب های آزاد، اقیانوس هند و نیاز کشورهای حوزه این اقیانوس برای دسترسی کشورهای حوزه آسیای میانه و ضرورت فعال سازی کریدور شمال-جنوب، برای دریای خزر نقش و جایگاه ویژه تری را رقم زده است، گفت: گفتگو با کشورهای مشترک المنافع و ایجاد فضا برای توسعه مبادلات و همکاری ها، از جمله نتایج این نوع همایش باید باشد.

مقام عالی دولت در مازندران، با اشاره به این که تنوع بخشی به سرفصل های همکاری و موضوعات مختلف برای مبادلات تجاری فی مابین از ضروریات مورد طرح در این همایش هاست، خاطرنشان ساخت: کشورهای حاشیه خزر از ظرفیت های بالایی برخوردارند و می توانند در سایه تعامل به صورت گسترده با هماهنگی و همگرایی، همکاری های پایداری را برای رفاه ملت های خود پایه گذاری کنند و پایه گذاری این همکاری ها که می تواند ظرفیت ها را مبادله و فرصت ها را تقسیم نماید و منافع را به منافع مشترک تبدیل نماید، در اراده مسئولان کشورهای حوزه خلیج فارس قرار دارد.

استاندار مازندران، توسعه حمل و نقل را از دیگر ضرورت های همکاری های فی مابین کشورهای حوزه دریای خزر برشمرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران در حوزه توسعه حمل و نقل دریایی، ریلی، هوایی و جاده ای، سرمایه گذاری های قابل توجهی را انجام داده است.

وی به آغاز عملیات پروژه راه آهن برقی گرمسار - اینچه برون اشاره کرد و افزود: با توسعه این ظرفیت؛ جابجایی بار از 2.5 میلیون تن در سال به 10 میلیون تن افزایش می یابد و سرعت قطارها؛ از 60 کیلومتر در ساعت به 120 کیلومتر در ساعت ارتقا پیدا می کند و با عبور آن از مازندران و اتصال آن به بندر امیرآباد، کمک می کند تا ظرفیت بنادر حوزه دریای خزر به صورت گسترده مورد بهره برداری قرار گیرد و با ظرفیت توسعه ای خود هم راستا گردد.

استاندار مازندران به گسترش خط هوایی استان اشاره کرد و با اشاره به این که با پایه گذاری خط اختصاصی هوایی مازندران به کشورهای حوزه دریای خزر از اواخر ماه آینده، جابجایی تجار و گردشگران حوزه cis تسهیل می شود، اظهار داشت: ما با داشتن فرصت حمل و نقل ترکیبی و ظرفیت هایی که باید تجارت را تسهیل و تسریع کند، در تلاش برای توسعه تبادلات هستیم و در دریانوردی در دریای خزر نیاز داریم صنعت دریایی خود را با تعامل و سرمایه گذاری مشترک در بخش کشتی سازی و صنایع پشتیبان توسعه دهیم که هم می تواند به کارآفرینی و اشتغال مولد کمک کند و هم ما را به توسعه ظرفیت ها در دریای خزر رهنمون شود.

اسلامی، با اشاره به این که توسعه گردشگری دریایی از دیگر موضوعاتی است که می تواند با تعامل و همکاری گسترش یابد، گفت: امیدواریم با ایجاد ظرفیت ها بویژه طرح شناورهای رورو و واگن های رورو که امروز در بندر امیرآباد برای اتصال به ریل در حال اجراست بتوانیم تبادل مسافر و گردشگری دریایی را توسعه دهیم.

وی توسعه صادرات محصولات باغی و زراعی و صنایع لبنی و پروتئینی مازندران به کشورهای حوزه دریای خزر را از دیگر سرفصل های همکاری برشمرد و خاطرنشان ساخت: منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد؛ یک فرصت است برای تولید کالا و خدماتی که می تواند در منطقه مورد بهره برداری قرار گیرد.

استاندار، افزود: در منطقه ویژه امیر آباد؛ زمین و تسهیلات در اختیار متقاضیان قرار گرفته و در اختیار متقاضیان جدید قرار خواهد گرفت تا بتوانیم با استفاده از 1000 هکتار پس کرانه ای که در اختیار این بندر قرار دارد، رونق تولید و اشتغال را شاهد باشیم.

وی اظهار امیدواری کرد این همایش بتواند به تعاملات و مناسبات فی مابین جمهوری اسلامی و کشورهای حوزه دریای خزر شتاب بخشد و زمینه همکاری های جدید و گسترش صلح و دوستی و توسعه تبادلات تجاری و اقتصادی را فراهم آورد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار