مسابقات کشتی پهلوانی لوچو مازندران، گرامیداشت 26 عیدماه طبری و دهه کرامت در شهرستان آمل با سرپهلوانی 'مهران محمودی ' از تیم میزبان به پایان رسید.
کد خبر: ۶۳۲۵۸۴
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۹ 20 July 2018

ایرنا، در پایان این مسابقات که روز جمعه با حضور حدود 140 لوچوکار از شهرهای مازندران به مدت 5 روز در آستانه مبارکه ' امامزاده عبداله کتلما ' روستای شهنه کلا از توابع بخش دشت سرآمل برگزارشد، ' مهران محمودی ' در وزن آزاد این مسابقات بابرتری برابر همه حریفان مدعی خود، قهرمان شد و جایزه ویژه این مسابقات که یک راس گوسفند زنده بود را از آن خود کرد.
این مسابقات که در 5 وزن برگزار شد، در وزن 65 تا 75 کیلوگرم' عارف روایی ' از بابل در مصاف با ' امیرحسین امینی ' کشتی گیر آملی قهرمان شد.
در وزن 75 تا 85 کیلوگرم' یاور فلاح ' از آمل موفق به شکست ' حسام قلی پور' حریف چمستانی خود شد. در وزن 85 تا 95 کیلوگرم، ' حامد شوب' از بابل در دیداری تماشایی وجذاب ' رضا برفره' از آمل را مغلوب و در مصاف با کشتی گیر جویباری قهرمان شد.
در وزن بالاتر از95 کیلوگرم ' مهدی ابراهیمی ' از امل در دیدار با ' میلاد حسینی ' از جویبار به برتری دست یافت ودر رقابت آزاد وپهلوانان این مسابقات نیز ' مهران محمودی ' از آمل موفق به شکست ' علی آقایی یان ' از فریدونکنار شد وعنوان سرپهلوانی را به خود اختصاص داد.
جایزه سرپهلوانی این مسابقات را ' قاسم رضایی' دارنده دو نشان طلا وبرنز المپیک های 2012 لندن و2016 ریو اهداء کرد.
مسئول برگزاری این مسابقات گفت: در این مسابقات به مدت 5 روز بیش از 140 لوچو کار از شهرهای آمل، نور، چمستان، محمودآباد، فریدونکنار، بابل و جویبار در روستای ' شهنه کلا آمل باهم رقابت کردند.
محمد رورده افزود: این مسابقاتز با برنامه ریزی خوب کمیته فنی با نظم و ترتیب خاصی در سطح بالایی برگزار شد.
در روز پایانی بیش از هزار تماشاگر علاقه مند به کشتی لوچو و جمعی از مسئولان ادارات آمل از نزدیک این مسابقات را تماشا می کردند.
کشتی لوچو، کشتی باستانی و سنتی مردم مازندران است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار