این رقم مربوط به مدیریت های قبلی بوده و پرداخت آن در نوع خود، بی سابقه است. در شرایط پرتلاطم اقتصادی امروزی، وظیفه مدیریت واردات نهاده ها و صادرات محصولات کشاورزی به بازارهای هدف را به عهده گیرد.
کد خبر: ۶۳۲۸۰۸
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۲ 21 July 2018

به گزارش تابناک مازندران، حسین شیرزاد  از پرداخت بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان از مطالبات کشاورزان خبر داد و گفت: این رقم مربوط به مدیریت های قبلی بوده و پرداخت آن در نوع خود، بی سابقه است.


 براساس این گزارش، معاون وزیر جهاد کشاورزی از پرداخت بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان از مطالبات کشاورزان خبر داد و گفت: این رقم مربوط به مدیریت های قبلی بوده و پرداخت آن در نوع خود، بی سابقه است.

وی افزود: اجرای طرح خرید حمایتی شیر با هماهنگی وزارت متبوع و معاونت امور دام و مرکز اصلاح نژاد دام از تعداد ۷ استان کشور به ۱۷ استان برنامه ریزی و توسعه یافته است.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران تصریح کرد: همچنین پس از هماهنگی با وزارت جهاد کشاورزی و سازمان حمایت از تولید کننده و مصرف کنندگان، قیمت خرید حمایتی شیر خام توسط دولت، از پایه هر کیلوگرم ۱۳هزار ریال در سالهای ۹۵و ۹۶ به ۱۴هزار و ۴۰۰ ریال افزایش یافت.

شیرزاد درباره سیب زمینی بهاره نیز گفت: در منطقه جنوب کرمان، خوزستان، گلستان و اصفهان حدود ۲۶ هزار تن سیب زمینی بهاره بصورت تضمینی خریداری و حدود ۷۳ درصد وجه کشاورزان پرداخت شده است.

وی خاطر نشان کرد: فروش خرما و زعفران خرید حمایتی سال ۹۶ به ترتیب حدود ۴۷ و ۲۰ درصد محصول موجود در بورس بصورت نقدی و صرفا با اخذ ضمانت نامه معتبر بانکی نیز توسط این سازمان انجام و برنامه زمانبندی زعفران نیز تهیه شد.

شیرزاد با اشاره به اینکه اتحادیه مرکزی تعاونی های تولید، کشاورزی و روستایی کشور باید به فکر تاسیس واحدهای خدمات تجاری و بازرگانی جدیدی با شکل حقوقی شرکتهای سهامی خاص باشد، گفت: در شرایط پرتلاطم اقتصادی امروزی، وظیفه مدیریت واردات نهاده ها و صادرات محصولات کشاورزی به بازارهای هدف را به عهده گیرد.

وی افزود: اشکال شرکت های سهامی در مقایسه با تعاونی ها، در ارتباط با فعالیتهای خدماتی و تجارت داخلی و بین المللی، بازارمحورتر و سرمایه پذیر تر بوده و قابلیت انعطاف پذیری بیشتری دارند.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار