مدیرکل هواشناسی مازندران گفت:سیلاب باتوجه به نقشه‌های هواشناسی احتمال وقوع سیلاب طی روزهای آینده وجود دارد که لازم است مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۶۳۹۳۳۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۰ 05 August 2018

 بلاغ، سیدمحمدرضا رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ما، اظهار کرد: باتوجه به انباشت گرما و رطوبت بالا به‌صورت نقطه‌ای شاهد وقوع سیلاب در برخی از مناطق مازندران هستیم که گستره آن زیاد نیست.

وی افزود: این پدیده‌ها در نقشه‌های پیش‌یابی قابل رویت نبوده ولی از دید تصاویر ماهواره‌ای و رادار پنهان نیست و مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مدیرکل هواشناسی مازندران اضافه کرد: با مشاهده چنین پدیده‌هایی در نقشه‌ها طی اطلاعیه و اخطاریه‌ها اطلاع‌رسانی می‌شود که الزام است مردم به این هشدارها توجه کنند تا شاهد بروز مشکلی نباشیم.

این مسؤول بیان کرد: باتوجه به نقشه‌های هواشناسی احتمال وقوع سیلاب طی روزهای آینده وجود دارد که لازم است مورد توجه قرار گیرد.

رضوی درباره پیش‌بینی‌های هواشناسی مبنی بر کاهش دمای هوا، تصریح کرد: پیش‌بینی در شمال کشور سخت است به این دلیل که متاثر از جریان‌های آب و هوایی مختلفی هستیم.

وی گفت: باتوجه به بررسی‌های انجام شده از روزهای پایانی مرداد ماه دمای هوای استان به‌تدریج شروع به افت می‌کند و به‌عبارتی با نفوذ جبهه خنک سرد و شمالی از زهر هوا گرفته می‌شود که درنتیجه شب‌های خنک خواهیم داشت و حداکثر دما در طول روز نیز به‌تدریج کاهش می‌یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار