رصد‌خانه «تابناک»، خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند:نمایندگان نمی‌دانستند به جریان افتادن استیضاح ربیعی از کجا آب خورد/«آشنا» هم آمار زندگی خودش را لو داد/باهنر: خدا آخر و عاقبت احمدی نژاد را به خیر کند و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۶۴۲۵۵۷
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۸ 12 August 2018
 
تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

پیشنهاد یک تولیدکننده به مسئولان و رییس‌جمهور

با این شرایطی که برای کشور و تولیدکنندگان ایجاد کرده‌اید، یک ماه مدیریت یک کارخانه کوچک را داشته باشید تا شاید درک کنید که شرایط فعلی تولید فرصت است یا ذلت. از دستورالعمل‌ها و بسته‌های روزانه و سنگ‌اندازی‌ها در خرید مواد اولیه و ملزومات و برخورد ادارات و سازمان‌های دولتی و ... هیچ چیز جز ذلت نخواهید یافت. مطمئن باشید که درک خواهید کرد هیچکدام از مشکلات هم به آمریکا و تحریم ارتباطی ندارد./ پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری

ممنوع الخروجی بیش از ۱۰۰ نفر از افراد صاحب سمت

سخنگوی قوه قضائیه گفت: متاسفانه ضد انقلاب خارج نشین همپای دشمن هم نسبت به عملیات ایذایی و شایعه پراکنی کمک می کند که البته خارج از انتظار نیست اما عده ای افراد سودجو از این اقدامات با قاچاق و احتکار و مفاسد اقتصادی آب به آسیاب دشمن می ریزند. سودجویان بسیاری از مایحتاج مردم را با سودجویی و احتکار و گرانفروشی و قاچاق فشار را بر مردم افزایش می دهند. برای مقابله با این سودجویان در هفته های گذشته در قوه قضائیه چند بازپرس ویره اختصاص پیدا کرد و دادستان تهران با تظارت مستمر شبانه روزی پیگیر رسیدگی به این پرونده هاست. تاکنون ۶۷ مجرم دستگیر شده اند و از تعدادی تحقیق شده و با قرار تامین آزاد هستند این در حالی است که بیش از ۱۰۰ نفر از افراد صاحب سمت ممنوع الخروج شده اند و برای ۲۵ پرونده و ۲۶ نفر کیفرخواست صادر شده است.

نمایندگان نمی‌دانستند به جریان افتادن استیضاح ربیعی از کجا آب خورد

طیبه سیاوشی، نماینده مردم تهران در مجلس بیان کرد: استیضاح ربیعی روند قانونی خود را در مجلس طی نکرد اگر استیضاح روال قانونی را طی کرده بود در آغاز جلسه استیضاح با امتناع ۱۱ نماینده متقاضی استیضاح روبرو نمی‌شدیم. اتفاق آغاز جلسه استیضاح نشان داد مجلس هنوز آماده نیست و بخشی از نمایندگان نمی‌دانستند به جریان افتادن استیضاحی که شاید در اولویت چندم استیضاح‌ها بود، از کجا آب می‌خورد./ايسنا

جریان قالیباف مانیفست «نواصولگرایی» را تدوین کرد

محمدصالح مفتاح عضو شورای مرکزی جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی، اظهار داشت: یکی از موضوعات اساسی و مهم ما در دوره جدید فعالیت جمعیت پیشرفت و عدالت که از اسفندماه سال ۹۶ آغاز شد، مساله «نواصولگرایی» به عنوان مساله‌ای محوری و گفتمانی بوده است. به نظر ما، موضوع «نواصولگرایی» مساله‌ای نیست که صرفا به یک گروه سیاسی وابسته باشد. نواصولگرایی در حقیقت پاسخ به سوالاتی است که باید در آسیب‌شناسی جریان اصولگرایی از خود بپرسیم. افراد تاثیرگذار در جریان اصولگرایی باید پیرامون موضوعات مبتلابه روز، بحث کنند تا با ایجاد تفاهم، ایرادات جریان اصولگرایی حل شود.به دلایل مختلف تاریخی، «جریان سوم» هیچ‌گاه در ایران شکل نخواهد گرفت، ما نمی‌خواهیم جریان سوم باشیم بلکه می‌خواهیم بر مبنای اصولگرایی، بنای جدیدی ایجاد کنیم. ما همچنین سعی کرده‌ایم در تهیه و تدوین این مانیفست، نظر افراد مختلفی را اخذ کنیم.باید دست افراد زالوصفتی که به اقتصاد کشور چنگ می‌زنند را کوتاه کنیم؛ به قول آقای قالیباف، بسیاری از ۴ درصدی‌ها باید دست از منافع مردم بردارند./مهر

هیات منصفه مطبوعات شکایت سعید مرتضوی را وارد ندانست

جلسه رسیدگی به پرونده های روزنامه های «جوان» و «آرمان امروز» صبح امروز (یکشنبه) ۲۱ مردادماه در شعبه ششم دادگاه کیفری یک استان تهران برگزار شد. در این جلسه به پرونده مدیرمسئول روزنامه جوان به اتهام نشر اکاذیب به قصد اضرار به غیر با شکایت شاکیان سعید مرتضوی و سعید ابوطالب رسیدگی شد که پس از پایان جلسه دادگاه، هیات منصفه مطبوعات مدیرمسئول این روزنامه را مجرم تشخیص نداد. همچنین در جلسه امروز به پرونده مدیرمسئول روزنامه آرمان امروز به اتهام نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی با شکایت جواد شمقدری رسیدگی شد که پس از پایان جلسه دادگاه، با نظر هیات منصفه مطبوعات مدیرمسئول این سایت هم مجرم شناخته نشد/ایرنا

دادستان به بحث توئیت‌های محمود صادقی ورود می‌کند

سخنگوی قوه قضاییه درباره توییت‌های محمود صادقی، نماینده تهران علیه قوه قضاییه گفت: مکررا درباره مسایلی که ایشان بیان می‌کند توضیح داده شد. برخی نمایندگان هم از او شاکی هستند و شاکی خصوصی دارد که طبعا دادستان ورود می‌کند./ خبرآنلاین

توضیح سعید حجاریان درباره به کاربردن مثال جنسیتی

هفته گذشته گفت‌و‌گویی از سعید حجاریان منتشر شد که نقدهایی را به سمت این فعال سیاسی روانه کرد. او گفته بود: "به لحاظ سیاسی به دختری شبیه شده‌ایم که آنقدر به خواستگارها ایراد می گیرد که پیر می شود!" این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در این باره گفت: باید بابت آن جمله عذرخواهی کنم، اما در مجموع زبان فارسی زبان مردانه‌ای است، نه تنها در این سال‌ها، که همیشه این زبان مردانه بوده است. شاید بهتر بود از مثال دیگری استفاده می‌کردم؛ مثال دیگری هم داشتم که مربوط به یکی از داستان‌های سعدی است که در آن گفته می‌شود: سعدی خط سبز دوست دارد نه هر الف جوالدوزی... من معتقدم اگر این مثال را استفاده می‌کردم، منتقدان من را متهم به پدوفیلی می‌کردند. خلاصه آنکه باید دقت کرد و مثال‌های دیگری به‌کار برد./امتداد

«آشنا» هم آمار زندگی خودش را لو داد

در ادامه اطلاع رسانی مسئولان از تعداد و وضعیت فرزندانشان، حسام الدین آشنا مشاور روحانی نیز به این پویش پیوست.به گزارش الف آشنا نوشت: دو پسردارم اولی مهندسی عمران شریف و ارشد حمل ونقل امیرکبیر؛هر دو بدون سهمیه؛ عقدکرده و به دنبال ادامه تحصیل.دومی کلاس یازدهم ریاضی.

پزشکیان، زندگی شخصی‌اش را رو کرد

مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در صفحه اینستاگرام خود در رابطه با زندگی شخصی و فرزندانش نوشت:من چهار فرزند داشتم که یکی از آن‌ها فوت کرده است و سه فرزند دیگر دارم. همچنین سه نوه دارم که به زودی چهار نوه می‌شوند.یکی از فرزندانم مدرک PHD فیزیک خود را با معدل بالای هفده از دانشگاه شریف اخذ کرده و اکنون عضو هیات علمی دانشگاه سهند است. یکی دیگر از فرزندانم در حال گذراندن پایان‌نامه در مقطع PHD در رشته برق کنترل است که بورسیه خارج بود ولی اکنون در ایران است.دخترم نیز مدرک کارشناسی ارشد شیمی خود را از دانشگاه شریف اخذ کرده و کارمند جم است که این همه داد و بیداد کردند!! دخترم حدود شش سال پیش کارمند جم شده و حدود چهارمیلیون تومان حقوق دریافت می‌کند. ایشان نه رئیس است و نه عضو هیئت مدیره، آیا این شغل دختر من خارج از عرف است؟!!

سرپست وزارت کار برای خود جانشین گذاشت

انوشیروان محسنی بندپی روز گذشته در حالی از سوی رئیس جمهور طی حکمی به عنوان سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منصوب شد که هنوز رئیس سازمان بهزیستی کشور بوده است.وی به همین دلیل اولین انتصاب خود را در این سمت انجام داد و طی حکمی پهبد پورشبانان را به عنوان جانشین رئیس سازمان بهزیستی کشور منصوب کرد.پورشبانان در شرایطی به این سمت منصوب شده که تا کنون به عنوان قائم مقام محسنی بندپی در سازمان بهزیستی مشغول به کار بوده است.

رئیس حراست بانک مرکزی احضار شد

محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه درباره خبر احضار رییس حراست بانک مرکزی گفت: بله این فرد احضار شده و از او تحقیق شده اما اینکه بازداشت شده یا نه هنوز مطلع نیستم.

سوال بسیار تخصصی مجری شبکه خبر!

در حالی که سران 5 کشور همسایه دریاچه خزر امروز در قزاقستان دور هم جمع شدند تا یک کنوانسیون تاریخی درباره دریاچه خزر را امضا کنند بعد امضای این سند مجری شبکه خبر از خبرنگار اعزامی سوالی درباره وضعیت هوای قزاقستان پرسید!

باهنر: خدا آخر و عاقبت احمدی نژاد را به خیر کند

باهنر درباره شعار عبور از روحانی نیز گفت: اولین کسی که شعار عبور از روحانی را مطرح کرد احمدی‌نژاد بود و امیدوارم خداوند آخر و عاقبت همه ما را ختم به خیر کند اما در جریان‌های سیاسی کسی که پروژه عبور از روحانی را مطرح کرد دوستان تند اصلاح‌طلب بودند و در همان زمان من بلافاصله موضع‌گیری کردم و گفتم اصلا مسئله کنار گذاشتن دولت کار درستی نیست فارغ از اینکه روحانی بر سرکار باشد یا خیر؟ این‌گونه هیجان‌ها برای نظام سم است.او در ادامه انتقاد به شعار عبور از روحانی گفت: الان کسی که می‌گوید باید از آقای روحانی عبور کنیم کم عقل‌است یا سوء نیت دارد، حتما اینکه بخواهیم از آقای روحانی عبور کنیم یا دولت تغییر کند اصلا گزینه مناسبی نیست اما دولت باید یک خانه‌تکانی داشته باشد زیرا برخی از وزراء خسته هستند و حوصله کارکردن ندارند و من خبری شنیدم که برخی از آقایان به آقای روحانی گفته‌اند که ما نمی‌توانیم در زمان بحران کار کنیم و بگذارید شخص دیگری بیاید و آقای روحانی گفته‌اند که اشکالی ندارد کار کنید. بنابراین باید نقد کنیم و البته از دولت حمایت کنیم تا مسائل و مشکلات حل شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار