نماینده بابل با ابراز تاسف از ضعف تصمیم کارشناسی شورای برنامه‌ریزی استان از استاندار مازندران خواست در این زمینه تجدیدنظر کند. نیازآذری با اشاره اینکه شهرستان بابل از لحاظ شاخص‌های مختلف انسانی، طبیعی، کالبدی، اقتصادی به کلان شهرها نزدیکتر است و اندازه اقتصاد بابل به مراتب بزرگتر از شهرهای دیگر استان است خواستار اصلاح مصوبه شورای برنامه‌ریزی استان شد.
کد خبر: ۶۴۲۵۷۰
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۴ 12 August 2018

اعلام منطقه آزاد تجاری مازندران و واکنش‌های متفاوت نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ایجاد منطقه آزاد تجاری در بندرامیرآباد بهشهر و ۶ منطقه ویژه در شهرهای رامسر، نوشهر، نور، فریدونکنار، آمل و محمودآباد با رای قاطع موافقت شد اما این تصمیم واکنش‌های مثبت و منفی نمایندگان مجلس شورای اسلامی را در پی داشت.

پیش از ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه مازندران در فرمانداری شهرستان نور با ایجاد منطقه آزاد تجاری در بندرامیرآباد بهشهر و ۶ منطقه ویژه در شهرهای رامسر، نوشهر، نور، فریدونکنار، آمل و محمودآباد با رای قاطع موافقت شد. در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شهرهای مختلف استان مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت و با ایجاد منطقه ویژه گردشگری در رامسر، منطقه ویژه اقتصادی در بندر نوشهر، منطقه ویژه گردشگری دشت نور شهرستان نور، منطقه ویژه اقتصادی فریدونکنار، منطقه ویژه اقتصادی آمل و منطقه ویژه اقتصادی محمودآباد با رای قاطع و حداکثری موافقت شد.

واکنش حسین نیازآذری نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی به مصوبه شورای برنامه‌ریزی استان؛ این چه سیاستگذاری و برنامه‌ریزی است که مهم‌ترین شهرتجاری شمال کشور را نادیده می‌گیرد/ استاندار مازندران تجدیدنظر کند/ پنج سال پیگیری داشتیم در پی مصوبه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مازندران و اعلام چندشهرستان به عنوان منطقه ویژه اقتصادی، نیازآذری نماینده بابل این مصوبه را غیرکارشناسی خواند و خواستارتجدیدنظر آن شده است. حسین نیازآذری با تشریح اینکه شهرستان بابل دارای پیشینه تاریخی تجاری و بندری است خاطرنشان کرد: تراز تجاری و اقتصادی شهرستان بابل از تراز تجاری برخی استان‌های کوچک هم بزرگتر است حالا چطور شورای برنامه‌ریزی استان برای اعلام منطقه ویژه اقتصادی این مهم را توجه نکرد جای نگرانی و تامل دارد. نماینده بابل با ابراز تاسف از ضعف تصمیم کارشناسی شورای برنامه‌ریزی استان از استاندار مازندران خواست در این زمینه تجدیدنظر کند. نیازآذری با اشاره اینکه شهرستان بابل از لحاظ شاخص‌های مختلف انسانی، طبیعی، کالبدی، اقتصادی به کلان شهرها نزدیکتر است و اندازه اقتصاد بابل به مراتب بزرگتر از شهرهای دیگر استان است خواستار اصلاح مصوبه شورای برنامه‌ریزی استان شد.

وی افزود: البته از توسعه شهرهای دیگر استان حمایت می‌کنیم اما از بی‌توجهی به شهرستان تاریخی و بزرگ بابل نگرانیم. نیازآذری با تاکید براینکه بابل‌های ارتباط شمال کشوراست و گردش مالی و تجاری شهرستان بابل و شاخص‌های مهم اقتصادی آن ضرورت ایجاد منطقه ویژه اقتصادی را می‌طلبد هشدار داد استانداری در اتخاذ تصمیمات عادلانه و کارشناسی منافع بزرگترین شهرستان کشور را نادیده نگیرد. نماینده بابل افزود: شهرستان بابل قبل از اینکه برخی شهرها به‌وجود بیایند اتاق بازرگانی و روابط تجاری با روس داشت حالا چطور نمی‌تواند منطقه ویژه اقتصادی شود جای تامل دارد. نیازآذری در پایان اظهار کرد: در پنج سال گذشته، پیگیری‌ها، مکاتبات و جلسات کارشناسی فراوانی برای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی با مقامات کشوری و استانی داشتیم و جای تعجب است استانداری به این سوابق توجه نکرد. حتی پس از ۸۴ سال دفتر اتاق بازرگانی را با همکاری شهرداری و اتاق بازرگانی استان راه‌اندازی کردیم. واکنش نماینده بابل به نهایی شدن منطقه ویژه اقتصادی آمل نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی نیز در این زمینه گفت: هفته آینده در صحن علنی مجلس منطقه اقتصادی آمل نهایی می‌شود. عزت الله یوسفیان‌ملا در بازدید وزیر جهادکشاورزی از مرکز بین‌المللی تجارت برنج در شهرستان آمل با اشاره به اینکه آمل در مجلس به عنوان منطقه ویژه اقتصادی تعیین شده است و این امر هفته آینده در صحن علنی مجلس نهایی می‌شود، عنوان کرد: منطقه ویژه اقتصادی می‌توانند گشایش‌گر فعالیت تولیدکنندگان و صنعت‌گران باشد و در این راه نگاه ویژه‌ای به شهرستان آمل وجود دارد. در مراسم معارفه اسلامی به عنوان استاندار مازندران نیز بحث منطقه آزاد تجاری و اعلام بندر امیرآباد به این منطقه از سوی ربیع فلاح به عنوان استاندار وقت اعلام شده بود که واکنش احمدی‌لاشکی نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی مواجه شده بود و نهایی شدن این تصمیم مسکوک مانده بود اکنون این اعلام و تصمیم نیز واکنش منفی نیازآذری نماینده بابل در مجلس شورای اسلامی را در پی داشته است که با این روند باید منتظر بود که آیا سرنوشت مناطق آزاد و تجاری مازندران تغییر خواهد کرد یا خیر؟

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار