معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران از گردشگری به عنوان یک محور مهم توسعه اقتصادی با ظرفیت اشتغال آفرینی زیاد و جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی نام برد و گفت: گردشگری مازندران نباید به خاطر بی توجهی مسئولان لنگ بماند.
کد خبر: ۶۴۹۲۲۳
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۰ 30 August 2018

ایرنا ، احمد حسین زادگان شامگاه چهارشنبه در ششمین روز هفته دولت در مراسم بهره برداری از طرح های این هفته در شهرستان سوادکوه شمالی افزود: در بحث گردشگری ، دولت تدبیر و امید با ارائه تسهیلات به متقاضیان بستر خوبی را برای اشتغال زایی فراهم کرده است .
وی ظرفیت گردشگری در سوادکوه شمالی را به خاطر داشتن مناطق بکر طبیعی و آب و هوای ییلاقی ممتاز توصیف کرد و ادامه داد: ما به عنوان کارگزاران دولت اگر می خواهیم ظرفیت گردشگری در سوادکوه شمالی مورد توجه قرار گیرد، باید بتوانیم ظرفیت ها و تسهیلات دولت را به سمع و نظر مردم برسانیم .
حسین زادگان گفت: ما هم به عنوان کارگزارن دولت اگر می خواهیم ظرفیت های گردشگری در این شهرستان مورد استفاده قرار گیرد و مشکل اشتغال جوانان حل شود ، باید سازمان ها هم نسبت به آموزش جوانان و تسهیلاتی که دولت در این زمینه ایجاد کرده را به سمع و نظر مردم برسانیم .
معاون استاندار مازندران افزود: به نظرم برخی از دستگاهها در این زمنیه ضعیف عمل کرده اند، ضمن این که اطلاع رسانی بموقع به مردم می تواند زمینه اشتغال را فراهم کند تا اوضاع مردم به لحاظ رفاهی بهتر شود.
وی با اعلام این که جوانان جویای کار با توجه به تغییر وضعیت اقتصادی در جهان و ایران و ضرورت ورود بخش خصوصی و کارآفرینی در حوزه های و اشکال مختلف باید فکر اشتغال دولتی را از ذهن خود خارج کنند، گفت: البته متقاضیانی که سرمایه اولیه ندارند ، می توانند در قالب شرکت های تعاونی در کنار هم به راه اندازی ایی مجموعه ای بزرگ بپردازند.
معاون استاندار مازندران یکی از موانع تولید و کارآفرینی را قاچاق کالا دانست و تاکید کرد: دستگاههای نظارتی بشدت در حال رصد کردن قاچاق کالا و ارز در استان هستند و طبیعتا هر محصولی که منشا خارجی داشته باشد با وارد شدن کمیته نظارتی، از وارد شدن آن جلوگیری می شود .
وی با بیان اینکه موارد سازمان یافته با ورد دستگاه امنیتی نسبت به فرد مورد نظر برخورد خواهد شد، افزود: تاکنون سه باند قاچاق کالا و ارز در این استان شناسایی شده است .
حسین زادگان از قاچاق دارو تاریخ گذشته در این استان خبر داد و گفت که همچنین شاهد قاچاق ارز و سکه در این استان بوده ایم که اطلاعات نسبت به این قضیه ورود پیدا کرده است .
وی با توصیه به فعالین اقتصادی از آنان خواست تا با مردم مدارا کنند و هشدار داد: این غیر اخلاقی است که به خاطر زیاده خواهی و درآمد نامشروع به مردم فشار وارد شود.
در استان مازندران در هفته دولت 545 طرح با هزینه ایی بالغ بر 4 هزار و 192 میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار