همزمان با نخستین نمایشگاه بین المللی صنایع کشاورزی، دام، طیور و شیلات در مازندران، سرمایه گذاران بخش کشاورزی از 15 شرکت خارجی برای ارزیابی زمینه های موجود و دریافت اطلاعات لازم برای سرمایه گذاری به این استان می آیند.
کد خبر: ۶۵۸۲۰۱
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۴ 22 September 2018

ایرنا ، این نمایشگاه قرار است با مشارکت 15 شرکت خارجی و 50 شرکت داخلی از سوم تا ششم مهر ماه امسال در ساری برگزار شود.
شرکت کنندگان این نمایشگاه در سه قالب شرکت های دانش بنیان ،تولید و اشتغال بخش های کشاورزی ،شرکت های دانشگاهی و تحقیقاتی و شرکت های سرمایه گذار هستند.
شرکت های داخلی و خارجی در این نمایشگاه صنایع و ماشین آلات کشاورزی، نهاده ها، آبیاری نوین ، کشاورزی مکانیزه و ارگانیک و صنایع تبدیلی را هم عرضه می کنند.
بر اساس برنامه افتتاح نمایشگاه بین المللی کشاورزی ساری عصر روز سه شنبه سوم مهر ماه با حضور معاونان وزرای امور خارجه، جهاد کشاورزی ، صنعت ، معدن و تجارت و استاندار مازندران برگزار می شود.
سخنگوی سازمان جهاد کشاورزی مازندران شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران گفت که 15 شرکت و موسسه کشاورزی و سرمایه گذاری از کشورهای روسیه ، بلغارستان و لهستان در کنار 50 شرکت داخلی دستاوردهای خود را در فضایی به مساحت 6 هزار متر مربع به نمایش می گذارند.
مهدی خلیلی با بیان اینکه این نخستین نمایشگاه بین المللی در مازندران با رویکرد حضور شرکت های دانش بنیان ، دانشگاهی و تحقیقاتی و سرمایه گذاران تخصصی بخش کشاورزی است، افزود: با توجه به اهمیت کشاورزی استان مازندران و تولید سالانه هفت میلیون تن انواع محصولات کشاورزی، این نمایشگاه فرصت خوبی برای مسئولان، کارشناسان و شرکت های داخلی بخش کشاورزی است.
وی از حضور یک شرکت دانش بنیان بخش هواشناسی کشاورزی از کشور بلغارستان در این نمایشگاه خبر داد و گفت که این شرکت آخرین دستاورد علمی و تکنولوژی هواشناسی کشاورزی را در جهت حفاظت ار محصولات کشاورزی علیه آب و هوای غیر مترقبه را ارائه می کند.
خلیلی همچنین از حضور یک شرکت سرمایه گذار لهستانی در حوزه تولید انرژی از زباله های کشاورزی هم خبر داد و افزود: شرکت های فرآوری و بسته بندی سبزیجات و ماهی از دیگر شرکت های خارجی شرکت کننده در این نمایشگاه است.
وی به حضور پنج شرکت روسی در این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: برگزاری کارگاههای آموزشی و تبادل نظر بین کارشناسان و مدیران شرکت های داخلی و خارجی از برنامه های حاشیه ای این نمایشگاه است.
بر اساس گزارش های رسمی ، پارسال 90 میلیون دلار مجوز سرمایه گذاری خارجی در مازندران صادر شد.
همچنین از سال 81 که مرکز جذب سرمایه گذاری خارجی در کشور تاسیس شد تا سال 96 افزون بر 353 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در مازندران جذب شد که دستکم 40 درصد آن مربوط به پسابرجام بوده است.
مازندران برای سال جاری 670 میلیون دلار سهمیه جذب سرمایه گذاری خارجی دارد.
سخنگوی جهاد کشاورزی مازندران به هدف گذاری سه میلیارد دلاری مازندران تا پایان برنامه ششم توسعه اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه در راستای رسیدن به هدف صادرات است.
بر اساس آمار اتاق بازرگانی ، سال گذشته حدود 500 میلیون دلار انواع کالای تولیدی این استان به خارج از کشور صادر شد.
مدیر نمایشگاه مجتمع تجاری نیاوران ساری نیز در این نشست با بیان اینکه همه امکانات برای اسکان ، سالن های سخنرانی ، کارگاههای آموزشی و تفریحی مهمانان خارجی در محل مجتمع فراهم شده است، گفت: این نمایشگاه با رویکرد متفاوت با هدف عملیاتی کردن سرمایه گذاری در بخش های مختلف کشاورزی است.
رضا منصوری با بیان اینکه شرکت های سرمایه گذاری با استقبال زیاد در این نمایشگاه حاضر می شوند، ادامه داد: همه مقدمات برای مهمانان داخلی و خارجی مهیا است.
460 هزار هکتار زمین کشاورزی اعم از زراعی و باغی در مازندران وجود دارد که سالانه 72 نوع محصول در آن تولید می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار