بارش رگباری باران عصر امروز در مازندران سبب جاری شدن روان آب‌ها در دو منطقه کجور شد.
کد خبر: ۶۵۹۱۵۹
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۲ 24 September 2018

خبرگزاری صداوسیما، مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران گفت: بارش‌های رگباری از عصر امروز در همه شهر‌های مازندران بخصوص در مناطق کوهستانی و ارتفاعات با شدت بیشتری شروع شد و این ناپایداری جوی به گفته کارشناسان هواشناسی استان تا صبح فردا ادامه دارد.

احمدی با بیان اینکه بارش باران تا کنون در دو منطقه کجور سبب جاری شدن روان آب شده است، افزود: در منطقه شهری مسیر دامنه کوه که متصل به محدوده شهرحدود ۱۵۰ متری شهرداری کجور است سبب جاری شدن روان آب بدون گل و لای شد که باحضور بموقع تیم امدادی هلال احمر، راهداری، بخشداری و ماموران شهرداری مشکل رفع شد و خسارت جانی و مالی به همراه نداشت.
وی گفت: در روستای سما شهر کجور نیز آبگرفتگی رخ داد که خوشبختانه به منازل مسکونی و باغات تاکنون خسارت وارد نشد و با کمک نیرو‌های راهداری مستقر در منطقه مشکل حل شد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران افزود: این ناپایداری جوی و خطر جاری شدن سیلاب، روان آب و آبگرفتگی معابر تا پایان هفته وجوددارد.
وی به شهروندان توصیه کرد به هشدار‌های هواشناسی و مدیریت استان توجه جدی داشته باشند و ساکنان دائم و موقت مستقر در حاشیه رودخانه در صورت جاری شدن سیلاب نسبت به تخلیه منازل خود اقدام کنند.
احمدی از آماده باش کامل نیرو‌های امدادی، خدمات رسان شامل هلال احمر، راهداری، شهرداری، شرکت آب منطقه‌ای و توزیع برق غرب و مرکز استان، اداره کل منابع طبیعی و شرکت پخش فراورده‌های نفتی و شرکت غله خبر داد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران گفت: شرکت پخش فراورده‌های نفتی مبنی بر آمادگی و ذخیره سازی مواد نفتی، بنزین، گازوئیل و نفت و توزیع نفت سفید در مناطق کوهستانی و بالا دست در آماده باش قرار دارند.
وی افزود: شرکت آب منطقه‌ای مازندران نیز برای پیشگیری از سیلاب لایروبی انهار و رودخانه‌های شهری و روستایی را در دستور کار قرار داده است.
احمدی از شهرداری‌ها خواست تا نسبت به کنترل و استحکام تابلو‌های تبلیغاتی نصب شده در سطح جاده‌ها، هرس درختان کنار تیره برق هادر پیاده رو‌ها و کنترل وضعیت درختان کهنسال اقدام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار