رئیس مرکز مدیریت راههای مازندران گفت که تردد خودرویی در جاده های این استان در نیمه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل هشت درصد بیشتر شد.
کد خبر: ۶۶۰۰۹۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۴ 26 September 2018

محسن هاشمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در نیمه نخست سال جاری 338 میلیون و 45 هزار و 329 دستگاه خودرو در جاده های این خطه شمال کشور تردد کردند.
وی گفت که افزون بر نیمی از تردد خودرویی در جاده های مازندران با 177 میلیون تردد مربوط به تابستان سال جاری است.
رئیس مرکزمدیریت راههای مازندران میانگین تردد روزانه خودرو در جاده های استان را یک میلیون و 900 هزار دستگاه اعلام کرد.
وی با اعلام این که تردد خودرویی در محورهای استان تابستان امسال نسبت به فصل بهار حدود 10 درصد بیشتر بود، گفت که در عین حال تردد نسبت به تابستان پارسال هم چهار درصد بیشتر شد.
** میانگین سرعت خودروها در مازندران 71 کیلومتر
هاشمی میانگین سرعت حرکت خودروهای عبوری در جاده های مازندران را در سال جاری حدود 71 کیلومتر اعلام کرد و گفت که این سرعت کمتر از میانگین سرعت پیش بینی شده در جاده های مازندران است.
وی دلیل پایین آمدن سرعت خودروها را در جاده های مازندران ناشی از ترافیک دانست.
میانگین سرعت خودروها در بزرگراهها 100 تا 110 کیلومتر ، آزاد راه تا 120 کیلومتر و محورهای روستایی نیز 60 کیلومتر است.
هاشمی گفت که در محورهای مواصلاتی این استان 103 دستگاه تردد شمار جاسازی شد که به صورت لحظه ای آمار تردد خودرویی را برداشت و به مرکز مدیریت راهها ارسال می کنند.
به گفته وی در سال جاری 23 درصد از خودروهای عبوری در محورهای مازندران دارای تخلف رانندگی از قبیل سرعت غیرمجاز، رعایت نکردن فاصله طولی و غیره بودند.
براساس آمار در سال جاری 40 میلیون نفر شب مسافر به مازندران سفر کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود هشت درصد سفرها بیشتر شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار