مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران با اشاره به وجود هفت میلیون و 700 هزار سیم کارت تلفن همراه در استان، گفت: در حال حاضر از این تعداد سیم کارت چهار میلیون و 200 هزار سیم کارت فعال است.
کد خبر: ۶۶۱۱۷۷
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۷ 29 September 2018

به گزارش تابناک مازندران، یدالله طهماسبی  ازافزایش شش درصدی ضریب نفوذ اینترنت در شش ماهه امسال در استان نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: امروز ضریب نفوذ اینترنت در مازندران به 77.5درصد رسید.

براساس این گزارش، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مازندران روز شنبه در گفت و گو یی افزود: در حال حاضر مازندران در حال حاضر جزو چهار استان برتر کشور در این زمینه محسوب می شود.
وی همچنین ضرب نفوذ اینترنت تلفن همراه در مازندران را 63 درصد اعلام کرد و گفت که هم اکنون 2 میلیون و یکصد هزار نفر کاربر اینترنت تلفن همراه در استان هستند.
طهماسبی آمار مشترکان اینترنت پرسرعت ثابت (ADSL) مازندران را هم 491 هزار نفر اعلام کرد که 14.5 درصد ضریت نفوذ اینترنت استان را شامل می شود.
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران گفت که تمامی 58 شهر استان در حال حاضر به اینترنت نسل 4 تلفن همراه دسترسی دارند ضمن این که در سال جاری 115 روستای مازندران نیز به نسل سوم و چهارم اینترنت تلفن همراه مجهز شدند.
وی افزود: 129 سایت مخابراتی مازندران به نسل های 2، 3 و 4 اینترنت تلفن همراه مجهز شده اند که از این تعداد 69 سایت جدید نسل 2 راه اندازی شد و 32 سایت به نسل 3 و 28 سایت نیز به نسل 4 اینترنت تلفن همراه ارتقاء یافت.
طهماسبی تعداد سایت های نسل 2 در استان را یکهزار و 589، نسل 3 را یک هزار و 632 و نسل 4 را یک هزار و 267 اعلام کرد و گفت که بیشترین تعداد سایت های نسل 3 و 4 به ترتیب در شهرستان های ساری، بابل، آمل، نور و تنکابن قرار دارد.
وی افزود: از 2 هزار و 910 روستای صاحب سکنه استان 2 هزار و 345 روستا زیر پوشش سرویس تلفن همراه هستند و 2 هزار و 75 روستا نیز از سرویس اینترنت ثابت(ADSL) استفاده می کنند.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران با اشاره به وجود هفت میلیون و 700 هزار سیم کارت تلفن همراه در استان، گفت: در حال حاضر از این تعداد سیم کارت چهار میلیون و 200 هزار سیم کارت فعال است.
وی همچنین از ارتقای کیفیت پوشش ارتباط صوتی و برخورداری از اینترنت همراه برای 700 روستای استان تا پایان امسال خبر داد و گفت: این تعداد روستا 25 درصد روستای شامل سکنه مازندران را شامل می شود که هم اکنون دارای سیستم بی سیم (جی اس ام) هستند و در شرایط نامناسب آب و هوایی در آنتن دهی با مشکل مواجه می شوند.
استان مازندران بر اساس نتایج سرشماری نفوس و مسکن سال 95 حدود سه میلیون و 300 هزار نفر جمعیت دارد .
این استان دارای 58 شهر و سه هزار و 622 روستاست که از این تعداد 2 هزار و 910 روستا دارای سکنه است.

برچسب ها: مازندران ، اینترنت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار