علی ابوالحسنی رییس دانشگاه پیام نور آمل بیان کرد: در حال حاضر هر فردی به راحتی می تواند وارد دانشگاه و خارج شود و سخت گیری در زمینه علمی دیگر وجود ندارد.
کد خبر: ۶۶۳۲۸۷
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۵:۳۲ 04 October 2018

علی ابوالحسنی فارغ التحصیل دکتری زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه علامه طباطبایی و عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور مرکز آمل بیان کرد:از سال ۱۳۷۸به عنوان عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور مشغول به کار شدم و از سال ۱۳۹۱تا کنون به عنوان رئیس مرکز در حال انجام وظیفه هستم. وی گفت :دانشگاه پیام نور آمل در سال ۱۳۷۱ تاسیس شده است و ابتدادر ۳رشته وبا تعداد دانشجوهای اندک به صورت استیجاری بود و در سال ۱۳۸۷ ساختمان جدیدی ساخته شد که به عنوان ساختمان آموزشی در حال خدمت رسانی به همشهریان و دانشجویان بومی و غیر بومی است.

ابوالحسنی ادامه داد: ۹۹ درصد دانشجویان پیام نور بومی هستند.در مقطع کارشناسی ۲۶رشته و در مقطع کارشناسی ارشد هم ۳رشته روان شناسی عمومی ،ادبیات و مدیریت دایر است. رئیس دانشگاه پیام نور خاطر نشان کرد:در مقطع کارشناسی حدود هزار و ۴۰۰دانشجو فعال داریم و در مقطع کارشناسی ارشد از ۳رشته حدود ۱۳۰ دانشجو فعال هستند. وی خاطر نشان کرد:سطح علمی دانشگاه پیام نور بسیار خوب و مطلوب است و دراین دانشگاه ۱۷عضو هئیت علمی حضور دارند و از اساتیدی که در دانشگاه های معتبر با معدل بالا فارغ التحصیل شدن بهره می بریم. رییس دانشگاه پیام نور آمل در خصوص تفاوت بین این دانشگاه با سایر دانشگاه های آزاد و موسسات آموزشی عالی گفت: در حال حاضر هر فردی به راحتی می تواند وارد دانشگاه و خارج شود و سخت گیری در زمینه علمی دیگر وجود ندارد و دانشگاه ها به جای اینکه متولی آموزشی باشند و دغدغه آموزشی داشته باشند بیشتر به فکر منافع اقتصادی خود هستند, و به نوعی این دانشگاه ها به بنگاه های اقتصادی تبدیل شدند. وی در ادامه بیان کرد: دانشگاه پیام نور تاکنون اخراجی نداشته ولی انصرافی داشته است, زیرا افرادی بودند که ۲ الی ۳ ترم را خواندند و بعدا فکر می کردند که به رشته مد نظر خود نرسیدند یا از نظر علمی نمیتوانند درک کنند و انصراف دادند. آماری که برای مقاطع بالاتر به دست ما رسیده است نشان می دهد که حدود ۷۰٫الی ۸۰ درصد پذیرفته شدگان, فارغ التحصیلان دانشگاه پیام نور هستند, و این برمی گردد به کیفیت آموزشی این دانشگاه, زیرا در چنین دانشگاهی دست استاد برای نمره دادن به دانشجو زیاد باز نیست. ابوالحسنی در پایان گفت: در دانشگاه پیام نور تعداد دانشجویانی که مجاز به ورود به این دانشگاه هستند , خفیف اما خروجی مطلوب و قابل قبولی را شاهد هستیم.

برچسب ها: دانشگاه ها
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار