14 روستا هنوز در محاصره سیل هستند
فرماندار رامسر گفت: در برآورد اولیه سیل بیش از 140 میلیارد تومان خسارت به رامسر وارد کرده است.
کد خبر: ۶۶۵۱۴۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰ 08 October 2018

به گزارش خبرگزاری فارس در شهرستان رامسر، محمد آزاد عصر امروز در نشست هماهنگی ستاد بحران که با حضور معاون رئیس جمهور در فرمانداری شهرستان رامسر برگزار شد، اظهار کرد: بارش شدید باران و جاری شدن سیل در رامسر در طی ۱۵ ساعت میزان ۲۵۰ میلیمتر و در مجموع ۲۹۴ میلیمتر بود که تلاش مجموعه ستاد مدیریت بحران استان و شهرستان در کاهش میزان خسارت‌ها بسیار مهم بود.

وی با اشاره به اینکه تلاش کردیم تا خسارت جانی نداشته باشیم، اظهار کرد: اما خسارت مادی بسیار بوده و 10 واحد مسکونی تخریب شد و بیش از 140 میلیارد تومان به مردم و زیرساخت‌های این شهرستان خسارت وارد شد.

فرماندار شهرستان رامسر میانگین بارش سالیانه شهرستان رامسر را 1200 میلی‌متر بیان کرد و افزود: برای رفع خسارت‌های وارده ناشی از سیل به شهرهای رامسر و کتالم و ساداتشهر و بافت روستایی این شهرستان نیاز به اعتبارات ویژه است.

خسارت جدی و عمیق به زیرساخت تنکابن

سید امیرحسینی جو معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان تنکابن نیز در این نشست گفت: تنکابن دچار خسارت بسیار جدی و عمیقی بود که در حوزه زیر‌ساخت‌ها بود و در بازدیدها مشاهده شد.

وی با بیان اینکه 20 دستگاه پل در تنکابن تخریب شد و 100 مورد آبشستگی و آبگرفتگی امکانات زیربنایی در منطقه داشتیم، اظهار کرد: ۶ مورد رانش داشتیم و محور‌های روستایی به مدت ۴۸ ساعت مسدود بود که با پیگیری راه ارتباطی میسر شده اما تردد در آنها همچنان دچار مشکل است.

فرماندار تنکابن با بیان اینکه به 5 روستا خسارت شدید وارد شد و ۱۴ روستا در محاصره سیل و راه 4 روستا در دهستان سه هزار همچنان بسته است تصریح کرد: اقدامات خوبی در جهت رفع مشکلات انجام شد و تا ظهر فردا خدمات چهارگانه آب برق گاز تلفن محقق می‌شود.

این مسؤول خاطر‌نشان کرد: کمک‌های بلاعوض باید سریعا به مردم بحران زده و خسارت دیده تخصیص یابد تا بتوانند روزمره خود را بگذرانند.

وی ادامه داد: کارهای خوبی قبل از بحران انجام شد و در حین بحران نیز اقدامات جهادی داشتیم و مسایل بعد بحران و تخصیص اعتبارات برای جبران خسارت‌ها مهم است.

این مسؤول با بیان اینکه عموما سیل را در فصل پاییز داریم، تاکید کرد: ایمن‌سازی رودخانه‌ها و لایروبی آنها مهم است که باید توجه شود.

حسینی‌جو با اشاره به اینکه مسئله بیمه نیز مهم است که باید به صورت جدی وارد شد تا فشار مضاعف به دولت وارد نشود، گفت: لازم است به بخش کشاورزی که اقتصاد منطقه بوده و نگرانی جدی باغداران را در پی دارد نیز توجه شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار