اداره کل هواشناسی مازندران اعلام کرد که با ورود سامانه بارشی، از روز جمعه این هفته، بیستم مهرماه باران این استان را در بر می گیرد و کاهش حدود پنج درجه ای دما را مردم استان و مسافران در مازندران احساس خواهند بود. باران به مازندران باز می گردد
کد خبر: ۶۶۶۱۳۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۴ 10 October 2018

پس از بارش بی سابقه باران اواخر هفته گذشته که در استان مازندران رخ داد به مرور دمای هوا روز به روز افزایش یافت به طوریکه از اواخر روز شنبه چهاردهم مهرماه با خروج سامانه بارشی از شرق استان، دمای هوا هر روز ۲ درجه افزایش یافت و این افزایش دما در روز چهارشنبه به حد نهایی خود رسید و دمای هوای استان به ۲۷ درجه سانتی گراد رسید.

اواخر هفته گذشته با ورود سامانه بارشی به مازندران دمای هوای این استان به یکباره تا ۱۲ درجه سانتی گراد کاهش یافت و دمای هوا به ۱۷ درجه رسید و در ارتفاعات نیز نخستین برف پاییزی باریدن گرفت.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران روز چهارشنبه گفت: شرایط جوی هوای استان برای امروز و فردا صاف است و از اوایل فرداشب این شرایط جوی در ارتفاعات و غرب استان با رگبار پراکنده همراه خواهد بود.

سعید غلامپور افزود: هوای استان از روز جمعه نیمه ابری و در همان شب از غرب استان، رگبار باران و رعد و برق شروع می‌شود.

وی ادامه داد: این بارش‌ها تا روز شنبه، بیست و یکم مهرماه ادامه خواهد داشت و پیش بینی می‌شود همچون بارندگی گذشته، میزان بارش‌ها در غرب استان بیشتر باشد.

به گفته کارشناس هواشناسی مازندران با توجه به بارش‌های رگباری و نقطه‌ای در ارتفاعات مرکزی و شرق استان، وقوع سیلاب ناگهانی در این مناطق دور از انتظار نیست.

وی اضافه کرد: هوای مازندران در این روز‌ها تا حدود پنج درجه کاهش می‌یابد.

غلامپور گفت: از عصر روز دوشنبه اینده با ورود سامانه بارشی دیگر از غرب مازندران بارندگی‌های دوباره استان را در بر می‌گیرد.

وی تاکید کرد: با توجه به وقوع بارندگی طی چند روز، آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه‌ها دور از انتظار نیست.
هم اکنون هوای ساری، مرکز مازندران صاف تا نیمه ابری است که براساس پیش بینی هواشناسی این وضعیت جوی از بعدازظهر با افزایش ابر همراه خواهد بود.

دمای هوای ساری در گرمترین ساعت به ۲۷ درجه سانتی گراد می‌رسد.
منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار