وزیر بهداشت و درمان پس از سفر به مازندران، با حضور در غرب این استان بر لزوم تبدیل شدن غرب مازندران به قطب پزشکی این استان تاکید کرد.
کد خبر: ۶۶۶۱۹۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۰ 10 October 2018

ایسنا، سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی در آیین افتتاح بیمارستان ۵۰ تختخوابه شهرستان عباس‌آباد با اشاره به اینکه غرب مازندران باید به قطب پزشکی این استان تبدیل شود، اظهار کرد: تبدیل شدن غرب مازندران به قطب پزشکی این استان به طور جدی در دستور کار قرار داد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیمارستان ۵۰ تختخوابی شهرستان عباس آباد از نظر تجهیزات و نیروی انسانی تکمیل نیست که باید انجام شود، تصریح کرد: با توجه به نزدیکی شهرها در مازندران نباید انتطار داشت که در هر شهری همه خدمات درمانی ارائه شود چرا که علاوه بر هزینه بر بوده، امکان آن برای هیچ دولتی وجود ندارد.

وزیر بهداشت با تاکید بر تبدیل غرب مازندران، خاطرنشان کرد: در حال حاضر مردم این منطقه برای برخی از مسایل درمانی به تهران، رشت و یا ساری سفر می کنند و با ایجاد این قطب پزشکی بخشی از خدمات پیچیده درمان در آن تسریع می‌شود.

قاضی زاده با اشاره به ساخت بیمارستان فوق تخصصی نیمه کاره تنکابن، جانمایی آن را دچار مشکل دانست و اظهار کرد: یکی از مکان‌هایی که در سیل اخیر در معرض تهدید قرار گرفت، این پروژه بود که در حال حاضر تا تکمیل شدن بیمارستان‌ تنکابن نباید انتظار داشت که ببمارستان عباس آباد به طور کامل خدمات درمانی ارائه کند و برای تکمیل بیمارستان تنکابن نیاز به تلاش جمعی داریم.

محمد اسلامی استاندار مازندران نیز در این آئین اظهار کرد: طرح تحول سلامت در مازندران یک دستاورد بزرگ بوده است.

وی با تاکید بر اینکه بیمارستان تنکابن در غرب مازندران به قطب پزشکی تبدیل می شود، خاطرنشان کرد: چند بیمارستان در مازندران به وزارت بهداشت و درمان واگذار شد تا با احداث فضای درمانی و قرار دادن در اختیار آنها، این مشکل برطرف شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه بخشی از تجهیزات بیمارستان تکمیل نیست باید امکانات تکمیلی به همراه نیروی انسانی لحاظ شود تا خدمات رسانی مناسب و کامل صورت گیرد.

افتتاح پروژه 50 تختخوابی عباس‌آباد با اعتباری بالغ بر 270 میلیارد ریال

سیدعباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز در آئین افنتاحیه بیمارستان ۵۰ تختخوابه آیت الله خامنه ای عباس آباد، تصریح کرد: این پروژه از سال ۹۱ آغاز و با 2۷۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی و استانی به بهره برداری رسید.

وی با بیان اینکه در جهت توسعه سرانه درمانی غرب مازندران به دنبال ایجاد شبکه تخصصی درمانی در غرب مازندران هستیم، خاطرنشان کرد: این بیمارستان در زمینی به مساحت ۱۰ هزار مترمربع در 5080 مترمربع زیر بنا ساخته شده و شامل آزمایشگاه، درمانگاه‌ها و بخش های تخصصی است و در آبان ماه نیروهای تخصصی در این بیمارستان آغاز به کار خواهند کرد. در حال حاضر این بیمارستان به تکمیل تجهیزات فنی و نیرویی نیازمند است که در دستور کار قرار دارد.

لزوم احداث مرکز دیالیز در غرب مازندران

شمس‌الله شریعت‌نژاد نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس‌آباد در مجلس شورای اسلامی، نیز در این آئین با اشاره به اینکه طرح تحول سلامت در تمام کشور اجرا شد و با همه کمبودها نتیجه مطلوبی داشت و باید ادامه‌دار باشد، اظهار کرد: غرب مازندران و شرق استان گیلان بسیار محروم است و هر چه می گذرد این محرومیت ملموس تر می شود.

وی با بیان اینکه در حوزه درمان، بیماران در منطقه دچار مشکلات فراوانی هستند و به طوری که برای مداوای خود به شهرهای ساری و رشت مرجع مراجعه می‌کنند، تصریح کرد: برای رفع مشکلات در این منطقه، باید بیمارستان فوق تخصصی در تنکابن ایجاد شود.

نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس‌آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه احداث بخش دیالیز از نکات ضروری در این بمارستان و منطقه است، افزود: ۸۰ بیمار دیالیزی در تنکابن و عباس‌آباد حضور دارند که باید برای درمان به شهرستان های همجوار مراجعه ‌کنند.

وی گفت: شهرستان عباس آباد و تنکابن مهمان پذیر هستند و برخی از مسافران نیز دچار بیماری کلیوی می‌شوند که ضرورت وجود دستگاه دیالیز در این مرکز را دو چندان می‌کند.

نماینده مردم رامسر، تنکابن و عباس‌آباد، تصریح کرد: مسیر عباس آباد به کلاردشت یک جاده استراتژیک محسوب می شود که متاسفانه فاقد اورژانس و آمبولانس است و با توجه به هجمه مسافر در این مسیر، دانشگاه علوم پزشکی باید در این موضوع نیز وارد شود.

به گزارش ایسنا، افتتاح بیمارستان آیت‌الله خامنه‌ای شهرستان عباس‌آباد با اعتباری بالغ بر 270 میلیارد ریال، مرکز اورژانس، شیمی درمانی و آی سی یو بیمارستان امام علی با اعتباری بالغ بر 62 میلیارد ریال، کلینیک ویژه تخصصی و فوق تخصصی شهرستان بابلسر با اعتباری بالغ بر 75 میلیارد ریال و خوابگاه بزرگ دانشجویی دختران در مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم(ص) با اعتباری بالغ بر 320 میلیارد ریال در برنامه‌های کاری وزیر بهداشت در مازندران خواهد بود.

همچنین با حضور وزیر بهداشت و درمان، مجموعه ورزشی چندمنظوره مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم(ص) با اعتباری بالغ بر 60 میلیارد تومان، مراکز جامع سلامت عبدالله‌آباد نور، اطرب و شهری شماره 3 نکا، برما بهشهر، سنگتراشان ساری با اعتباری بالغ بر 66 میلیارد ریال نیز افتتاح می شود.

آغاز عملیات احداث بیمارستان جایگزین 160 تختخوابی امام(ره) نور و رونمایی از سامانه ارجاع مدیریت سلامت در شهرستان بابلسر بخشی دیگر از برنامه‌های وزیر بهداشت در این سفر دو روزه به مازندران است. مجموع تمام اعتبار در نظر گرفته شده برای پروژه های اجرایی در مازندران 853 میلیارد ریال برآورد شده است.

انتهای پیام

برچسب ها: غرب مازندران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار