سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه هر روستایی ۲۰ و هر شهری ۳۳ میلیون تومان درآمد دارد، گفت: مازندران و سیستان و بلوچستان از لحاظ درآمدی به ترتیب بیشترین و کمترین استان‌های کشور از این لحاظ محسوب می‌شوند.
کد خبر: ۶۶۶۷۳۱
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۵ 12 October 2018

وانانیوز،
انوشیروان محسنی ‌بندپی در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال مازندران در ساری با اشاره به اینکه توسعه روستاها در دستورکار دولت قرار دارد، اظهار کرد: بر اساس آمار در سال گذشته هر روستایی به طور متوسط ۲۰ میلیون تومان و هر شهری ۳۳ میلیون تومان درآمد داشته است.

وی با بیان اینکه مازندران و سیستان و بلوچستان از لحاظ درآمدی به ترتیب بیشترین و کمترین استان‌های کشور از این لحاظ محسوب می شوند، تصریح کرد: با اعلام مجلس شورای اسلامی ۱.۵ میلیارد دلار از صندوق ارزی برای اشتغال روستایی در نظر گرفته شد که در نشست استانداران در وزارت کشور از این طرح بررسی به عمل آمد تا با شناخت نقاط ضعف و قوت اختیارهای بیشتری به فرمانداران داده شود.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه اعتبار اشتغال روستایی پس از به حد نصاب رسیدن دریافت ۷۵ درصدی اعتبار در مرحله نخست در اختیار استان‌ها قرار می گیرد، خاطرنشان کرد: در اشتغال فراگیر ۶ محور و در طرح کارورزی در سال گذشته ۳۰ هزار شغل با اجرای طرح ‌های کارورزی ایجاد شده است.

محسنی با بیان اینکه ایجاد شغل و صیانت آن بسیار مهم است، گفت: به دنبال تثبیت اشتغال در سال جاری هستیم و برنامه اشتغال دوره تحریم در نخستین جلسه شورای عالی اشتغال مطرح می ‌شود.

وی تصریح کرد: سقف تصمیم‌ گیری برای تسهیلات اشتغال روستایی در تمامی استان‌ها به ۶ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد و به دنبال افزایش آن تا ۱۰ میلیارد تومان هستیم همچنین می خواهیم ضمانت طرح‌های سرمایه‌گذاری پیشنهادی روستائیان از این پس با سهولت و سرعت بیشتری انجام می‌شود.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: برنامه اشتغال فراگیر ناظر بر توسعه رسته‌های پر اشتغال و افزایش اشتغال‌پذیری در قالب طرح ‌هایی مانند کارورزی، مشوق بیمه‌ای، یارانه دستمزد و از برنامه های وزارت بوده است.

برگزاری گردهمایی فرمانده‌هان رده‌های مقاومت بسیج استانی تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، افتتاح نخستین مرکز آب درمانی و استخر ویژه معلولان شمال کشور در ساری و جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان مازندران از برنامه های سفر سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به این استان بود.

انتهای پیام
منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار