دانشگاه اقدامات اولیه را در سال 1370 جهت راه اندازی رشته فیزیوتراپی آغاز نمود و مجموع فعالیت های مسئولین دانشگاه در طی سالیان متوالی نهایتاً منجر به تأسیس رشته فیزیوتراپی درمقطع کارشناسی در سال 1387گردیدکه با پذیرش 20 دانشجو همراه شد.
کد خبر: ۶۶۷۱۲۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۴ 13 October 2018

به گزارش تابناک مازندران، دکتر خدابخش جوانشیر رئیس دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی بابل از ارائه خدمات آموزشی به 250 دانشجو در این دانشکده خبر داد.
براساس این گزارش، رئیس دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: دانشگاه اقدامات اولیه را در سال 1370 جهت راه اندازی رشته فیزیوتراپی آغاز نمود و مجموع فعالیت های مسئولین دانشگاه در طی سالیان متوالی نهایتاً منجر به تأسیس رشته فیزیوتراپی درمقطع کارشناسی در سال 1387گردیدکه با پذیرش 20 دانشجو همراه شد.
وی تصریح کرد: در حال حاضر دانشکده توانبخشی دارای 16 عضو هیئت علمی می باشد که 4 نفر از آنان دانشیار و 5 نفر استادیار هستند.
دکتر جوانشیر بیان داشت: در سال 1394 باپذیرش دانشجو در سه رشته فیزیوتراپی، گفتار درمانی و شنوایی شناسی ساختار دانشکده شکل گرفت و به ساختمان جدید خود انتقال یافت. دانشکده دارای کلاسهای تئوری، عملی، آمفی تئاتر، آزمایشگاه بیومکانیک، آزمایشگاه صوت، اتاق قالب گیری ، کتابخانه و اتاق های مستقل اساتید و مدیران گروهها می باشد.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: درسال 1394 درخواست تأسیس رشته کارشناسی ارشد فیزیوتراپی از طرف مدیر گروه فیزیوتراپی داده شده و با همت و تلاش رئیس و معاون آموزشی و پژوهشی دانشکده و دیگر اساتید گروه فیزیوتراپی این امر در سال 1396 با پذیرش 5 دانشجوتحقق پیدا کرد.
وی با اشاره به اینکه فعاليت هاي آموزشي دانشکده با سه گروه آموزشي بصورت روزانه و با پذيرش دانشجو در رشته های فیزیوتراپی در 2 مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ، گفتاردرمانی و شنوایی شناسی ادامه دارد ،گفت : با گسترش فعاليت ها به تعداد دانشجويان افزوده شد بطوريكه امروز افتخار داریم اعلام نمايیم که این دانشکده داراي 3 گروه آموزشي با بيش از 250 دانشجو در مقطع تحصيلي كارشناسي و کارشناسی ارشد مي باشد.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل اذعان داشت: اين دانشکده با درك عميق از رسالت خود به منظور بكارگيري يافته هاي پژوهشي در امر آموزش و نيز ارائه پژوهش هاي بنيادي و كاربردي در امر تحقيقات نیز فعال می باشد.
وی گفت: فعالیت های پژوهشی در قالب مقالات منتشرشده بوسیله اساتید دانشکده ، ارائه سخنرانی و مقاله به گنگره های داخلی و خارجی ، برگزاری کارگاههای آموزشی جهت توانمند سازی همکاران و چاپ کتب اساتید می باشد.
دکتر جوانشیر ادامه داد: دانشکده جهت خدمات رسانی به اقشار آسیب پذیر جامعه و نیز به منظور ارائه آموزش های عملی و کاربردی به دانشجویان و همچنین در راستای نهادینه کردن دستاوردهای عملی و پژوهشی در زمینه علوم بهزیستی و توانبخشی نسبت به خدمات آموزشی و درمانی در بیمارستان ها و کلینیک ها اقداماتی را ارائه نموده است
وی گفت: درمانگاه های آموزشی درمانی فیزیوتراپی، گفتار درمانی و شنوایی شناسی در سه مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر بهشتی، آیت الله روحانی بابل و کودکان امیرکلا به منظور ارائه خدمات به همشهریان عزیز فعال می باشند.
دکتر جوانشیر افزود: درمانگاه های فیزیوتراپی و گفتار درمانی در بیمارستان شهید یحیی نژاد بابل و همچنین درمانگاه فیزیوتراپی درکلینیک ویژه امید به ارائه خدمات آموزشی درمانی می پردازند.
رئیس دانشکده توانبخشی اظهار داشت: در مهرماه سال 1395 ساختمان دانشکده و سالن همایش دانشکده با ظرفیت حدوداً 200 نفر توسط دکتر پورفسور مجید سمیعی افتتاح شد که پس از آن تمامی کنفرانس ها و مراسمات جشن فارغ التحصیلی دانشجویی و مراسمات فرهنگی و ... در این سالن برگزارمی گردد.
دکتر جوانشیر گفت: کتابخانه دانشکده توانبخشی در سال 1395 با پیگیریهای به عمل آمده از سوی مسئولین و ضرورت وجود یک کتابخانه تخصصی در محل دانشکده توانبخشی رسما فعالیت خود را آغاز نمود.
وی ادامه داد : با راه اندازي کتابخانه و افزودن کتب متعددی به کتاب های موجود، ارائه خدمات مناسب به دانشجویان رشته های مختلف در دانشکده انجام می گردد.
دکتر جوانشیر رئیس دانشکده توانبخشی افزود: در خردادماه سال 1397با پیگیریهای لازم ازطرف رئیس و معاون آموزشی، پژوهشی و امور اداری دانشکده و با همکاری بسیار خوب معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه ، سالن امتحانات با متراژ 195 مترمربع و به تعداد 100 صندلی برای امتحانات دانشجویان ساخته شده و به وسیله ریاست دانشگاه افتتاح و به بهره برداری رسیده است.
وی گفت: چشم اندازه آینده دانشکده، گسترش فضاها و امکانات آموزشی درمانی بالینی در مراکز آموزشی درمانی دانشگاه و افزایش رشته های دانشکده و ایجاد مقاطع تحصیلات تکمیلی در رشته های موجود می باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار