با شروع فصل بارندگی زمان خبرهای سیل و طوفان هم فرا می رسد، این بار سازمان هواشناسی و سازمان های امدادی هشدارهای داده اند و از مردم خواسته اند از نزدیک شدن به کنار رودخانه های سیلابی حذر کنند.
کد خبر: ۶۶۷۲۱۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۹ 13 October 2018

سیل و سیلاب هفته گذشته بسیاری را به دردسر انداخت؛ در این مدت بیش از 11 هزارنفر در 6 استان (اصفهان، خراسان شمالی، گلستان، گیلان، مازندران و یزد) امدادرسانی شدند و 8 نفر نیز به دلیل سیلاب و صاعقه جان خود را از دست دادند. امروز (شنبه) هواشناسی اعلام کرد: احتمال وقوع سیل از دوشنبه این هفته در کشور وجود دارد. سیل ها و رودخانه های استانهای کرمانشاه، کردستان، لرستان، خراسان شمالی، ایلام و شمال هرمزگان سیلابی می شوند.
شاهین فتحی،معاون عملیات سازمان امداد و نجات به خبرنگار ایرنا گفت: گوش به زنگ هشدارهای سازمان هواشناسی کشور هستیم و هم اکنون پایگاه های استان های شمالی کشور در آماده باش هستند.

* واژگونی اتوبوس مسافربری
از دیگر خبرهای حادثه ای امروز، واژگونی یک دستگا اتبوس مسافری در جاده مرودشت – سعادت آباد استان فارس بود. با دریافت خبر این حادثه، بلافاصله ۱۰ دستگاه آمبولانس اورژانس ۱۱۵ به محل حادثه اعزام شد. این حادثه ۱۶ مصدوم بر جا گذاشت که با اقدامات درمانی مناسب به بیمارستان منتقل شدند. ۵ نفر از سرنشینان اتوبوس به دلیل شدت جراحات وارده جان خود را از دست دادند و البته دو نفر از مصدومان این حادثه از گردشگران خارجی بودند.

*کامیون به دختربچه زد
یک دختر یک و نیم ساله به دلیل برخورد کامیون در یاسوج (جاده کرد لاغری) کشته شد. این حادثه ساعت ۱۰ صبح به وقوع پیوست. این دختر بچه با توجه به آسیب و ترومای ید به سر قبل از رسیدن آمبولانس جان خود را از دست داده بود.

*وقتی پراید اتاق زایمان می شود
بانویی بارداری با درد شدید شکمی در خودروی پراید حوالی نازی آباد تهران به اورژانس ۱۱۵ گزارش داده شد که بلافاصله یک دستگاه آمبولانس به محل اعزام کرد. تکنسین های اورژانس بعد از رسیدن به محل با مادری بارداری رو به رو شدند که در حال زایمان زودرس است.
با سرعت عمل بالای تکنسین ها مادر باردار در خودروی شخصی او زایمان کرد.

* خونگیری عاشقانه
در روزهای گذشته خبر خونگیری از 40دانش‌آموز دختر یک مدرسه در تاکستان قزوین با سرنگ مشترک در رسانه‌ها منتشر شد. به دنبال انتشار این خبر، روابط عمومی آموزش و پرورش استان قزوین اعلام کرد: در پی حادثه‌ای که برای یکی از دبیرستان‌های دخترانه شهر تاکستان رخ داد و بر اساس آن فردی با ورود به مدرسه اقدام به تست خون دانش‌آموزان با استفاده از سرنگ مشترک کرد، سه نفر از عوامل این مدرسه برای انجام بازجویی‌های بیشتر بازداشت شدند.
مدیر، معاون آموزشی و مربی بهداشت مدرسه بازداشت شده‌اند تا بازجویی‌های بیشتری انجام شود. عوامل مدرسه نباید به این سادگی فردی را که هیچ نامه‌ای از آموزش و پرورش نداشت به مدرسه راه می‌دادند.
این پسر، جوان 17ساله‌ای بود که به‌نظر می‌رسد با یکی از دانش‌آموزان آشنا بود. این فرد مجوزهای مربوطه از جمله کارت هلال احمر را جعل کرده با پوشیدن کاور جمعیت هلال احمر وارد مدرسه شد. البته طبق اعلام مرکز بهداشت تاکستان، دانش‌آموزان مورد بررسی‌های دقیق قرار گرفته و خوشبختانه هیچ کدام بر اثر این حادثه دچار مشکل و بیماری نشدند. هلال احمر هرنوع وابستگی این پسر با این جمعیت را تکذیب کرد.

* امدادهوایی برای نجات کوهنورد مبتلا به سکته قلبی
کوهنوردی نیز امروز در ارتفاعات قله علم شاه ( در استان کرمان) دچار سکته قلبی شده بود که یک تیم متخصص متشکل از تیم امداد کوهستان، واکنش سریع هلال احمر و پرسنل اورژانس هوایی به محل حادثه اعزام شدند.
این حادثه در ارتفاع چهار هزار متری رخ داد و با توجه به شیب 60 درجه ارتفاعات علم شاه نجاتگران جمعیت هلال احمر بعد از چهار ساعت تلاش مداوم مصدوم را نجات و به اورژانس شهرستان جیرفت تحویل دادند.
قله علم شاه به ارتفاع ۳۷۴۱ متر از سطح دریا بلندترین قله رشته کوه جنوبی و سراسری جبال بارز است که در حدود ۶۰ کیلومتری شرق جیرفت استان کرمان واقع شده است.

*مادر خود و فرزندانش را کشت
خانمی ۳۵ساله با نوشیدن نوشیدنی مسموم و در ادامه خوراندن نوشیدنی به دو پسربچه ۸ و ۱۰ ساله‌اش اقدام به خودکشی کرد. او در دست نوشته‌ای صراحتا عنوان کرده است که به واسطه افسردگی شدیدی که داشته به خودکشی اقدام کرده است.
این حادثه از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی به کلانتری ۱۴۴ جوادیه تهرانپارس اعلام شد و با حضور مأموران در محل و تأیید خبر اولیه بلافاصله موضوع به اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی و قاضی کشیک ویژه قتل اعلام شد و رسیدگی به موضوع در دستورکار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.
در تحقیقات اولیه مشخص شد که همسر متوفی در زمان جنایت برای شرکت در مراسم سوگواری یکی از بستگانش در شهرستان حضور داشته و در پی تماس‌های تلفنی و پاسخ ندادن همسرش به این تماس‌ها، از برادرش خواسته شد تا برای بررسی موضوع به محل سکونت خانواده‌اش مراجعه کند که نهایتا با ورود به منزل، اجساد مادر و دو فرزندش در کنار یکدیگر و در حالت استراحت کشف شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار