مدیرکل ثبت اسناد واملاک مازندران گفت: از ابتدای امسال تا پایان شهریورماه 117 میلیارد و 552 میلیون و 791هزار و 320 تومان از مطالبات بانک‌ها وصول شده است.
کد خبر: ۶۶۷۲۲۰
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۶ 13 October 2018

 بلاغ، محمدحسن بهادر در گفت و گو با خبرنگار ما از کاهش 49/4 درصدی وصول معوقات بانکی در دوایر اجرای اسناد رسمی استان مازندران در نیمه اول سال 1397 نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

وی افزود: طی این مدت، 117 میلیارد و 552 میلیون و 791هزار و 320 تومان مطالبات بانک‌ها وصول شده است که سهم معوقات بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری خصوصی با رقم بیش از 68 میلیارد تومان بیش از وصول معوقات بانک‌های دولتی بوده است.

مدیرکل ثبت اسناد واملاک مازندران خاطرنشان کرد: به ترتیب در حوزه‌های ثبتی شهرهای ساری، تنکابن، آمل، عباس آباد و نوشهر بیشترین وصولی برای مطالبات بانک‌ها انجام گرفته و با وجود رقم بالای پرونده‌های تشکیل شده در شهرستان بابل، متأسفانه رقم وصول معوقات بانک‌ها در این شهرستان از کاهش چشمگیری برخوردار بوده است.

نبود متولی واحد و موازی‌کاری دلایل اصلی در کاهش وصول مطالبات
بهادر تلویحا وجود تعارض قوانین و بخشنامه‌های صادره، شرایط اقتصادی فعلی، نداشتن متولی واحد و موازی کاری را از علت عمده این کاهش بیان و تصریح کرد: به نظر می‌رسد دلیل این کاهش، به حداقل رسیدن معوقات بانکی و پرونده‌های ورودی به دوایر اجرای اسناد رسمی استان نباشد.

وی متذکر شد: چنانچه شورای هماهنگی بانک‌ها و مدیران بانک‌های دولتی عزم و اراده جدی برای وصول این معوقات داشته باشند، دوایر اجرای اسناد رسمی استان همانند سال‌های قبل که این وصولی‌ها رشد صعودی داشته، آمادگی کامل برای همکاری دارند.

رشد 2 برابری پرونده‌های اجرایی در هیأت نظارت
مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران اعلام کرد: رقم وصولی مطالبات بانک‌ها طی 6 ماهه ابتدائی امسال نسبت به 6 ماهه پایانی سال گذشته نیز 26/92 درصد کاهش داشته و این در حالی‌است که استان مازندران در سال‌های 94 الی 96 رتبه دوم کشور را در این خصوص به خود اختصاص داده بود.

بهادر در پایان از ابراز نگرانی کرد و افزایش ورودی این‌گونه پرونده‌ها و کاهش وصول معوقات بانکی را بی ارتباط با یکدیگر ندانست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار