رضا یزدانی که بعد از ۲ سال دوری از کشتی به خاطر مصدومیت تلاش زیادی برای بازگشت به تیم ملی کرد، از اتفاقات چند ماه اخیر پرده برداشته است.
کد خبر: ۶۶۷۷۰۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۳ 14 October 2018

حتی وقتی رضا یزدانی در لیگ برتر کشتی می گیرد، می تواند تمامی علاقه مندان کشتی را به وجد بیاورد. او در ۲ سال اخیر سختی و دردهای بعد از مصدومیت را پشت سر گذاشته و با رویای بازگشت به تیم ملی دوباره روی تشک آمده است.

پلنگ جویبار که حالا ۳۴ ساله شده، با نمایشی که اخیرا در لیگ برتر کشتی آزاد داشته، نشان داده هنوز هم می تواند به تیم ملی در سطح جهان و المپیک کمک کند. او تلاش زیادی کرد تا به بازی های آسیایی ۲۰۱۸ اعزام شود و بتواند چهارمین طلای متوالی خود را کسب کند؛ اما به خاطر غیبت در انتخابی تیم ملی فرصتی به این کشتی گیر باتجربه داده نشد.

برای مسابقات جهانی هم اختلافات به وجود آمده میان رضا یزدانی و فدراسیون کشتی آنقدر عمق زیادی پیدا کرده بود که بازگشت پلنگ جویبار به پروژه ای ناکام تبدیل شد.

حالا در فاصله چند روز تا اعزام کشتی گیران به مسابقات جهانی ۲۰۱۸ با رضا یزدانی همکلام شدیم تا اتفاقاتی که در چند ماه اخیر بین او و فدراسیون رخ داده را مرور کنیم. پلنگ جویبار تصمیم گرفت سکوت خود را شکسته و برای اولین بار بدون پرده درباره رابطه اش با فدراسیون کشتی و شخص رسول خادم صحبت کند.

در بازگشت به کشتی مشکلی نداشتم

خدا را شکر وضعیت خوبی دارم. ۲ کشتی در لیگ برتر گرفتم و مشکلی از نظر مصدومیت برایم پیش نیامد و بدنم جواب داد. با نتایجی که آرش زین بابل گرفت، به عنوان تیم اول از گروه صعود کردیم. البته شنیدم مدیران تیم تصمیم جدیدی گرفتند؛ اما من به عنوان کشتی‌گیر کار خودم را می‌کنم. خدا را شکر که در کشتی هایی که گرفتم، سربلند از تشک بیرون آمدم.

از پیام های مردم روحیه گرفتم

مردم همیشه به من لطف داشتند و دارند. من سعی می کنم در هر تورنمنتی که روی تشک می روم، انتظارات برآورده کنم. این بار هم وقتی من بعد از چند سال کشتی گرفتم، پیام های محبت آمیزی دریافت کردم که به من روحیه دوچندانی داد. هدفم در کشتی همیشه شاد کردن دل مردم بوده و هست.

از اتفاقات تیم ملی سردرنمی‌آورم

مسابقات لیگ برای من استارتی بود که ببینم اصلا شرایط بازگشت به کشتی و دوران سخت قهرمانی را دارم یا خیر. این روند را باید ادامه دهم و در مسابقات بعدی هم با قدرت شرکت کنم تا به دوران اوج خودم برسم. البته بحث تیم ملی که برای من پیچیده شده و سردر نمی آورم که چرا مسئولان فدراسیون کشتی اجازه بازگشت به من ندادند.

درباره غیبتم در انتخابی بزرگنمایی کردند

من به خاطر فوت یکی از بستگانم نتوانستم در انتخابی تیم ملی در اردیبهشت ماه شرکت کنم و بعد از آن هم مسئولان فدراسیون فقط روی همان اتفاق تاکید کردند. قبل از بازی های آسیایی تلاش زیادی کردم تا هر طور شده به تیم ملی برسم؛ اما نگذاشتند. آنقدر درباره غیبت من در انتخابی بزرگنمایی کردند و بازتاب بدی نشان دادند که انگار تا به حال در هیچ انتخابی شرکت نکردم. من اگر به بازی های آسیایی می رفتم، می توانستم چهارمین مدال طلای خودم را بگیرم و به یک رکورد برسم.

اگر مصدوم بودم که برنمی‌گشتم

برخی از دوستان می گفتند که نگران وضعیت مصدومیت من بودند. طبیعتا مصدومیت من برطرف شده که برای بازگشت اعلام آمادگی کردم. از هیات استان مازندران پیگیر شدم که قبل از بازی های آسیایی در ۲ مسابقه شرکت کنم؛ اما هیچ خبری از فدراسیون نشد. وقتی که تیم به بازی های آسیایی اعزام شده بود، به من گفتند که به تورنمنت خارجی بروم. واقعا خودشان هم نمی دانند چه می کنند!

خواستم به جام مدوید بروم؛ اما سفر لغو شد

هر روز مصاحبه می کنند و می گویند که رضا یزدانی حاضر نشده در تورنمنت های خارجی روی تشک برود. اولین تورنمنت جام دیمیتری کرکین بود که تیم مازندران قرار بود شرکت کند و تیم اصلی نمی رفت. من برای ۲ مسابقه قبل از آن خودم را آماده کرده بودم. می خواستم در لیگ برتر و سپس جام مدوید شرکت کنم. در نهایت هم که تیم به جام مدوید اعزام نشد و دیگر هم کسی از من دعوت نکرد.

خادم حاضر نشد مرا ملاقات کند

یکی، ۲ باری سعی کردم با شخص رسول خادم صحبت کنم و با او تماس گرفتم. خادم به من گفت که می خواهد به مسافرت برود و زمانی که بازگردد، با من هماهنگ می کند تا جلسه بگذاریم؛ اما خبری از او نشد. اگر می توانستیم رودررو حرف بزنیم، شاید خیلی چیزها فرق می کرد؛ اما علاقه ای به این کار نداشتند.

اطرافیان خادم فقط حرف های او را تایید می کنند!

آنطور که خبر دارم، قبل از بازی های آسیایی آقای منصور برزگر در شورای فنی روی انتخاب من تاکید کرده بود؛ اما شخص اول مخالف آن بود. در فدراسیون کشتی هم حرف، حرف خادم است و اطرافیانش هم فقط حرف های او را تایید می کنند. من به هر دلیلی نتوانستم در انتخابی شرکت کنم و دوستان هم فقط روی همین یک موضوع تاکید می کردند. همه راه ها را در ماه های اخیر به روی من بسته بودند.

ورودم به تیم ملی با این کادرفنی سخت است

انشاالله که تیم ملی در مسابقات جهانی موفق باشد. من هم راه خودم را ادامه می دهم و باید ببینم که تا سال آینده چه اتفاقی می افتد. اگر انگیزه ای برایم مانده باشد و راهی برای ورودم به تیم ملی باشد که تلاش خودم را می کنم. بحث آمادگی و دشواری تمرینات در این سن و سال که جداست. در این فدراسیون و با این کادرفنی وارد شدن به تیم ملی سخت است.

شاید خادم از قیافه من خوشش نمی آید!

دلیل خاصی برای اینکه رسول خادم با من اختلاف یا مشکلی داشته باشد، یادم نمی آید. من فقط می توانم به این فکر کنم که از قیافه من خوششان نمی آید یا اخلاق و رفتارم را نمی پسندند. حداقل نیمی از انتخاب ها در تیم ملی کشتی سلیقه ای است و برخی از نفراتی که الان عازم مسابقات جهانی هستند، در انتخابی قهرمان نشده اند. به برخی از افراد دلخواه فرصت دوباره داده شد و برخی نفرات مثل من هم در نظر گرفته نشدند.

امیدوارم با این تصمیمات در جهانی نتیجه بگیرند

در حال حاضر به جز لیگ کشتی میدان دیگری وجود ندارد که من خودم را بسنجم و ثابت کنم. سعی می کنم آمادگی ام را حفظ کنم چون مردم به من انرژی می دهند. آنهایی هم که باعث شدند من امسال از تیم ملی دور بمانم، حتما برای خودشان دلیل و منطقی دارند. این شورای فنی که روزانه چند جلسه برگزار می کند، حتما تصمیمات درستی می گیرد! امیدوارم با این تصمیمات تیم ملی کشتی در مسابقات جهانی نتایج خوبی بگیرد تا دل مردم شاد شود.

منبع: ورزش سه

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار