اعضای بدن جوان 31ساله نکایی که بعلت مرگ مغزی در بیمارستان امام خمینی بهشهر جان باخته بود به 16بیمار نیازمند اهدا شد
کد خبر: ۶۶۸۶۶۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۴ 16 October 2018

خبرگزاری صدا وسیما مسئول واحد فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت : شانزده عضو از اعضای بدن محمد انصاری جوان 31ساله نکایی به 16بیمار نیازمند اهدا شد .

دکتر ذکریایی افزود: در شش ماه گذشته اعضای بدن 11 بیمار مرگ مغزی استان با رضایت خانواده هایشان به بیماران نیازمند پیوند زده شد .

وی گفت: آمار اهدای عضو ناشی از فرهنگ سازی در این زمینه و نشانگر استقبال و گرایش جامعه به اهدای عضو عزیزانشان پس از مرگ مغزی برشمرد.

زکریایی گفت : بیشتر بیمارانی که در مازندران نیازمند پیوند عضو هستند ، دچار بیماری های کلیه (دیالیزی) ، قلبی و هپاتیتی هستند.

وی افزود :‌ اهدای اعضای بدن بیماران مرگ مغزی که تا چند سال پیش به خاطر مخالفت خانواده ها بندرت انجام می شد که در چند سال گذشته به خاطر فرهنگ سازی و اطلاع رسانی افزایش یافته است به گونه ای که در بسیاری از موارد افراد با ثبت نام در سامانه اینترنتی برای اهدای اعضای بدنشان در صورت مرگ مغزی متعهد می شوند .

یادآور می شود اعضای اصلی بدن بیماران مرگ مغزی شامل قلب ، ریه ها ، کبد ، روده ها ، لوزالمعده و کلیه ها و همچنین بعضی از بافت های بدن از جمله پوست ، قرنیه ، تاندون ، غضروف ، استخوان و دریچه قلب قابل اهدا و پیوند است .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار