پربارش ترین نقطه ایران، رامسر - صفارود در استان مازندران است که در 23 روز ابتدایی سال آبی جاری 497 میلیمتر بارش در این نقطه کشور به ثبت رسید.
کد خبر: ۶۶۸۸۰۹
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۱ 17 October 2018

در ۲۳ روز ابتدایی مهرماه، نقاط متعددی از کشور هیچ بارشی نداشتند اما در نقطه مقابل، در بخش هایی از کشور به ویژه در حوضه آبریز دریای خزر بارش هایی سیل آسا به ثبت رسید.
 بر اساس آمار رسمی دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت مدیریت منابع آب ایران، از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهرماه 97) تا ساعت 18:30 روز بیست و سوم مهرماه در مجموع 13 میلیارد و 184 میلیون مترمکعب باران از آسمان ایران بارید.

این مقدار بارش که برابر با 8 میلیمتر است، نسبت به بارش های مدت مشابه سال قبل رشدی 5.3 درصدی داشته و نسبت به متوسط بارش های 23 روز اول مهرماه در 50 سال گذشته، رشدی 56.9 درصدی را نشان می دهد.
باران در راه مازندران

در 23 روز ابتدایی مهرماه، نقاط متعددی از کشور هیچ بارشی نداشتند اما در نقطه مقابل، در بخش هایی از کشور به ویژه در حوضه آبریز دریای خزر بارش هایی سیل آسا به ثبت رسید.

پربارش ترین نقطه ایران، رامسر - صفارود در استان مازندران است که در 23 روز ابتدایی سال آبی جاری 497 میلیمتر بارش در این نقطه کشور به ثبت رسید./تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار