در این نشست تعدادی از خبرنگاران حوزه فرهنگی نقطه نظرات خود را پیرامون کمبود زیرساخت های فرهنگی درمازندران بیان کردند .
کد خبر: ۶۶۹۱۱۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۲ 17 October 2018

به گزارش تابناک مازندران، محمود شالویی  گفت: این خطه شمال کشور به دلیل جایگاه فرهنگی که در سطح ملی دارد، باید بودجه هایش نیز با نگاه ملی تعریف شود.

براساس این گزارش، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، عصر روز چهارشنبه در نشست بررسی دستاوردهای 40 ساله حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران که با خبرنگاران حوزه فرهنگی در ساری برگزار شد، افزود: سالانه حدود 20میلیون گردشگر از اقصی نقاط ایران به مازندران سفر می کنند و این مسافران انتظارات فرهنگی استانی را ارتقاء می دهند و برای پاسخگویی به این مطالبات به بودجه فرهنگی بیشتری نیاز داریم.
وی بخشی از عقب ماندگی مازندران در حوزه زیرساخت های فرهنگی را ناشی از کمبود اعتبار فرهنگی دانست و اظهار داشت: با وجود کارهای بزرگی که در حوزه زیرساختی در مازندران در این سال ها انجام شد، ولی همچنان عقب ماندگی های زیرساختی نیز ملموس است و برای رسیدن به نقطه مطلوب نیازمند اعتبار بیشتری هستیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران خاطرنشان کرد: در حال حاضر ظرفیت های فرهنگی این استان از تمام استان های کشور جز پایتخت بیشتر است و این ظرفیت ها به خوبی کارکرد فرهنگی این خطه شمال کشور را در سطوح ملی نشان می دهد.
شالویی افزود: در سال های اخیر در ساخت مجتمع های فرهنگی و هنری، سالن سینما، برگزاری جشنواره های فرهنگی و هنری چون تئاتر، کتاب، شعر، فیلم و موسیقی کارهای خوبی انجام شد، ولی همچنان ظرفیت های بالقوه زیادی وجود دارد که نیازمند کار بیشتری دارد.
وی اضافه کرد: ما برای بهره گیری از تمام ظرفیت های استانی و ملی برای پاسخگویی به نیازهای فرهنگی مردم استان و گردشگران به مهندسی فرهنگی نیاز داریم و این کار با همگرایی و همراهی سایر دستگاه های فرهنگی امکانپذیر است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران یادآور شد: در شرایط فعلی دستگاه های فرهنگی زیادی از جمله شهرداری ها فعالیت فرهنگی خوبی در استان دارند.
شالویی معتقد است: نبود مهندسی فرهنگی باعث شده تا این فعالیت ها به صورت موازی و بعضا نیز در جهت خنثی سازی فعالیت سایر دستگاه ها اجرا شود که باید با مهندسی فرهنگی و مدیریت یکپارچه از این کارکردهای موازی جلوگیری کرد.
وی برگزاری جشنواره کتاب به صورت منطقه ای، استارت برپایی هفته فرهنگی کشورهای حوزه دریای خزر، تکمیل زیرساخت های فرهنگی نیمه کاره را از برنامه های آینده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد.
در این نشست تعدادی از خبرنگاران حوزه فرهنگی نقطه نظرات خود را پیرامون کمبود زیرساخت های فرهنگی درمازندران بیان کردند .

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار