حسین نحوی‌نژاد ظهر امروز در مراسم گرامیداشت روز جهانی عصای سفید و همایش روشندلان مازندران که در مجتمع پذیرایی میزبان بابلسر برگزار شد اظهار کرد: مازندران استان بابرکتی است که سالانه میزبان طیف زیاد مسافران و گردشگران است.
کد خبر: ۶۶۹۱۲۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰ 17 October 2018

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور خواستار اعتبار 12 هزار میلیارد تومانی برای اجرای قانون حمایت از معلولان شد.

به گزارش بلاغ، حسین نحوی‌نژاد ظهر امروز در مراسم گرامیداشت روز جهانی عصای سفید و همایش روشندلان مازندران که در مجتمع پذیرایی میزبان بابلسر برگزار شد اظهار کرد: مازندران استان بابرکتی است که سالانه میزبان طیف زیاد مسافران و گردشگران است.

وی خاطرنشان کرد: در دو سال گذشته اقدامات موثری ایجاد شد که یکی از آن‌ها تصویب قانون حمایت از جامعه معلولان بود که بسیار تاثیرگذار است.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی با انتقاد از برخی از دستگاه ها که مانع پیشرفت نابینایان می شوند گفت: متاسفانه برخی از مسئولان و دستگاه‌ها مانند آموزش و پرورش به هیچ وجه خواهان پیشرفت نابینایان نیستند اما شعارهای زیبا برای حمایت از آنها می‌دهند.

نحوی نژاد افزود: برای اجرای قانون حمایت از معلولان 12 هزار میلیارد تومان بودجه لازم است و این در حالی است که اکنون هزار میلیارد تومان اعتبار برای این قانون در اختیار ما است که این اعتبار بسیار ناچیز است.

برخی از مسئولان صدای روشندلان را نمی‌شوند

مدیرکل بهزیستی مازندران نیز گفت: روز 15 اکتبر به عنوان روز جهانی عصای سفید نامگذاری شده و صدای عدالتخواه نابینایان باید شنیده شود اما متاسفانه صدای روشندلان شنیده نمی‌شود.

سید سعید آرام اظهار کرد: افراد و مسئولانی که در این جلسه حاضر نشدند این توفیق را از دست دادند و گلایه شدید خودم را از مدیرانی دارم که در طول سال حتی یک روز را به روشندلان اختصاص نمی‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: روز 15 اکتبر به عنوان روز جهانی عصای سفید نامگذاری شده و صدای عدالتخواه نابینایان باید شنیده شود اما متاسفانه صدای روشندلان شنیده نمی‌شود.

مدیرکل بهزیستی مازندران تصریح کرد: آرامش در زندگی، ایفای نقش مشارکت در جامعه و زندگی ایمن در شهرها از مطالبات به حق نابینایان است و دولت مکلف به اجرای این حقوق است.

آرام افزود: سازمان بهزیستی به عنوان متولی اصلی نابینایان امکانات خوبی را در اختیار روشندلان قرار داده و البته نیازمند همراهی همه دستگاه‌ها برای رفع تمامی مشکلات نابینایان هستیم.

وی یادآور شد: بسیاری از نابینایان با استفاده از توانمنتدی شخصی خود امکانات و فرصت‌های شغلی خوبی را برای خود فراهم کردند.

مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: با توجه به نقص استخدامی در قوانین آموزش و پرورش نابینایان حتی نتوانستند در مدارس استثنایی استخدام شوند و این فرصت شغلی برای آنها از دست رفت.

آرام بر لزوم رفع تبعیض برای نابینایان تاکید و خاطرنشان کرد: با برطرف کردن نیازها و مطالبات آن‌ها باید گام محکمی برای رفع تبعیض نابینایان برداشته شود.

وی با اشاره به اینکه بیش از 250 میلیون نفر در دنیا از مشکلات و اختلالات بینایی رنج می‌برند اظهار کرد: از 51 هزار معلول مازندران 5 هزار و 300 نفر نابینا هستند که از این تعداد 3 هزار و 500 نفر مرد و مابقی خانم هستند.

مدیرکل بهزیستی مازندران تصریح کرد: ارئه لوازم کمک توانبخشی، هزینه دانشجویی و پرداخت هزینه ماهیانه از جمله خدمات بهزیستی برای نابینایان است.

آرام گفت: تا پایان سال 96 ، هزار و 96 نفر نابینا کمک هزینه دریافت می‌کردند که در سال 97 این عدد به 3 هزار و 500 نفر رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار