مدیرکل میراث فرهنگی وگردشگری مازندران؛
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از بازنگری طرح مدیریت یکپارچه پایگاه میراث جهانی باغ عباس آباد شهرستان بهشهر خبرداد
کد خبر: ۶۶۹۹۴۶
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۸ 20 October 2018

سیف الله فرزانه ،مدیرکل میراث فرهنگی وگردشگری مازندران گفت : شهرستان بهشهر سرشار از جاذبه های طبیعی، تاریخی و فرهنگی است که می تواند زمینه ساز رونق گردشگری در منطقه باشد.
این مقام مسوول، ضمن تاکید بر رعایت اصول میراثی در تدوین طرح مدیریت یکپارچه عباس آباد افزود: در تلاش هستیم اداره شهرستان بهشهر جهت خدمات رسانی مطلوب به شهروندان، به مرکز شهر منتقل شود.
عضوشورای اداری استانداری مازندران تصریح کرد: در خصوص واگذاری زمین جهت ایجاد بازارچه های صنایع دستی، مشکلات و موانع این موضوع در حال بررسی و اقدام لازم است.
این مقام مسوول همچنین شهرستان بهشهر را یکی از مهم ترین ظرفیت های استان در حوزه گردشگری طبیعی و تاریخی معرفی کرد .
مدیرکل میراث فرهنگی وگردشگری، با اشاره به ضرورت اهمیت معرفی ظرفیت ها در صنعت گردشگری، گفت: آمادگی داریم تا با همراهی دستگاه های مرتبط، وبهره گیری از تبلیغات ،جاذبه های این شهرستان تاریخی را برای مردم ایران و جهان معرفی کنند

** تعزیه خوانی ریشه درباور معنوی و دارای ثبت ملی است
مدیرکل میراث فرهنگی وگردشگری همچنین بااشاره به اجرای مراسم تعزیه خوانی و استقبال توریسم دراین مراسم ها گفت:آیین تعزیه خوانی از جمله میراث معنوی ماندگار ایرانی است که در لیست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
عضوشورای اداری استانداری با بیان اینکه مقدمات شکل گیری تعزیه خوانی و شبیه خوانی از عهد باستان در ایران آماده شده است تصریح کرد: ایرانیان از عهد کهن با نمایش آیین های مذهبی چون" سوگ سیاوش" زمینه و بستر شکل گیری تعزیه در دوره های بعد را مهیا کرده اند.
این مقام مسوول افزود:در زمینه پیدایش دقیق تعزیه خوانی در ایران به شیوه امروز اختلاف نظر بسیاری وجود دارد در میان آن مشهورترین فرض و نظریه ها درباره پیدایی تعزیه در ایران این نطریه است که تعزیه شکل متحول و تکامل یافته آیین های سوگواری مذهبی مردم ایران در گذشته است که مصائب خودشان را با اجرای نمایشها آیینی روایت می کردند.
گفتنی است مجموعه فرح آباد بخشی از بقایای شهری شهری به همین نام است که بدستور شاه عباس اول در قریه طاعات ساخته شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار