هواشناسی مازندران
کاهش دما در مناطق ساحلی و جلگه ای تا 10 درجه و در دامنه ها و ارتفاعات استان تا 15 درجه پیش بینی و سبب می شود تا زهر گرمای چند روز گذشته استان شکسته شود.
کد خبر: ۶۷۲۵۵۵
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۰ 25 October 2018

به گزارش تابناک مازندران، اصغر بسطامی با اعلام اینکه بارندگی ها ممکن است در برخی مناطق منجر به آب گرفتگی معابر و بالا آمدن آب رودخانه ها شود از مردم خواست تا از تردد و اقامت در کنار رودخانه ها خودداری نمایند.

براساس این گزارش، هواشناسی مازندران برای ابتدای هفته آینده کاهش 15 درجه ای دمای هوا در استان پیش بینی کرد و نسبت به بارش باران، برف و برودت دما در برخی مناطق مازندران به ویژه ارتفاعات هشدار داد.

رییس گروه پیش بینی و پیش آگاهی جوی هواشناسی مازندران روز پنجشنبه گفت: تغییرات جوی در استان از بعد از ظهر فردا جمعه با افزایش ابرناکی هوا و ورزش باد نسبتا شدید شروع می شود و به تدریج دمای هوا هم کاهش خواهد یافت.

اصغر بسطامی افزود: این سامانه بارشی از سمت شمال و شمال غرب وارد استان می شود که همراه با رگبار پراکنده و رعد و برق خواهد بود.

وی با بیان اینکه این سامانه سرد در روز شنبه به اوج خود می رسد، اعلام کرد: کاهش دما در مناطق ساحلی و جلگه ای تا 10 درجه و در دامنه ها و ارتفاعات استان تا 15 درجه پیش بینی و سبب می شود تا زهر گرمای چند روز گذشته استان شکسته شود.

او با اعلام اینکه بارندگی ها ممکن است در برخی مناطق منجر به آب گرفتگی معابر و بالا آمدن آب رودخانه ها شود از مردم خواست تا از تردد و اقامت در کنار رودخانه ها خودداری نمایند.

رییس گروه پیش بینی و پیش آگاهی جوی هواشناسی مازندران اظهار کرد: کاهش دما تا روز یکشنبه 6 آبان ماه ادامه خواهد داشت و در این مدت شبهای سرد و روزهای خنک پیش بینی می شود که سرما در ارتفاعات شدید تر است.
بسطامی از کشاورزانی که اقدام به کشت دوباره کردند توصیه کرد که امروز و فردا(جمعه) درصورت رسیده بودن شالی اقدام به برداشت نمایند زیرا ممکن است که دچار سرما زدگی و یا آبگرفتگی شود.

وی همچنین پیش بینی کرد که از روز دوشنبه موج بارشی از استان خارج می شودو به تدریج کاهش ابرناکی آسمان و افزایش دما را شاهد هستیم.

شرایط دریای خزر برای صیادی ممنوع می شود

رییس گروه پیش بینی و پیش آگاهی جوی هواشناسی مازندران اعلام کرد: از شامگاه روز جمعه تا صبح روز یکشنبه وضعیت دریای خزر مواج پیش بینی می شود و شرایط برای صیادی مساعد نبوده و ممنوع می باشد.

وی گفت: در این مدت مردم استان شاهد وزش بادهای نسبتا شدید در سواحل هستند که سرعت باد در سواحل به 43 کیلومتر بر ساعت و در دریا به بیش از 54 کیلومتر می رسد.

بسطامی همچنین افزود که ارتفاع امواج نیز در برخی نقاط دریای خزر به حدود چهار متر می رسد که هر گونه فعالیت دریایی را نا مساعد می کند.

با این حال دمای هوا در مازندران از 2 روز پیش رو به افزایش گذاشت و امروز پنجشنبه در بعضی مناطق به حدود 34 درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد.

بیشترین افزایش دمای هوای در روز جاری مربوط به مناطق شرقی و مرکزی مازندران است.

گفتنی است بارندگی های های اوایل مهر ماه امسال که در 50 سال اخیر بی سابقه بود طی 24 ساعت منجر به جاری شدن سیل در بسیاری از مناطق استان مازندران شد و به تاسیسات زیربنایی، واحدهای مسکونی و بخش کشاورزی مازندران حدود 7 هزار میلیارد ریال خسارت وارد کرد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار