در این نشست هیات 45 نفره متشکل از دبیرکل و اعضای دبیرخانه سازمان اکو و سفرای 9 کشور عضو این سازمان، مدیران ارشد وزارت امور خارجه و نیز راه آهن جمهوری اسلامی ایران شرکت خواهند کرد .
کد خبر: ۶۷۵۱۶۵
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۲ 01 November 2018

به گزارش تابناک مازندران ازروابط عمومی استانداری مازندران، ، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران گفت که دویست و سی و چهارمین نشست شورای نمایندگان دائم سازمان اکو به میزبانی راه آهن جمهوری اسلامی ایران در ساری برگزار می شود.

 براساس این گزارش، حسن خیریانپور، زمان برگزاری این نشست را 14 و 15 آبان ماه جاری اعلام کرد.
وی گفت که این نشست در راستای تقویت دیپلماسی اقتصادی و تبیین نقش و جایگاه مازندران در این استان برگزار می شود و احمد حسین زادگان سرپرست استانداری مازندران هم سخنران افتتاحیه این نشست خواهد بود.
خیریانپور توضیح داد:

در این نشست هیات 45 نفره متشکل از دبیرکل و اعضای دبیرخانه سازمان اکو و سفرای 9 کشور عضو این سازمان، مدیران ارشد وزارت امور خارجه و نیز راه آهن جمهوری اسلامی ایران شرکت خواهند کرد .
وی افزود: هیات هایی از کشورهای افغانستان، آذربایجان، قزاقستان، جمهوری اسلامی ایران، قرقیزستان، پاکستان، تاجیکستان، ترکیه، ترکمنستان و ازبکستان در این نشست حضور می یابند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران بازدید از ایستگاههای راه آهن ورسک، شیرگاه، ساری و بندر امیرآباد بهشهر را از برنامه های حاشیه ای نشست شورای نمایندگان دائم سازمان اکو در مازندران اعلام کرد.
اکو که نام اختصاری سازمان همکاری اقتصادی است سال 1948 با مشارکت سه کشور ایران، ترکیه و پاکستان بر اساس معاهده ازمیر و با هدف اعتلای سطح زندگی اقتصادی مردم منطقه تاسیس شد و بعدها در سال 1992 کشورهای افغانستان، تاجیکستان، آذربایجان، ازبکستان، ترکمنستان، قزاقستان و قرقیزستان به آن پیوستند.
سازمان اکو دارای تشکیلات مختلف از جمله نشست سران، شورای وزیران، شورای نمایندگان دائم و شورای برنامه ریزی منطقه ای است.
نشست شورای سران هر دو سال یک بار برای اتخاذ رهنمودهای کلی برگزار می‌ شود و شورای وزیران که بالاترین رکن تصمیم‌گیری و سیاستگذاری سازمان است، سالی یک بار تشکیل جلسه می‌دهد.
شورای نمایندگان دائم بازوی اجرایی شورای وزیران است و هر ماه در سطح سفرا عمدتا در تهران تشکیل جلسه می‌دهد و تنها در صورتی که نیازمند شناخت ظرفیت های منطقه ای باشد نشست خود را به مناطق مختلف کشور می کشاند.
پیش از نشست شورای نمایندگان دائم در استان گیلان و بوشهر برگزار شده بود.

 

برچسب ها: ساری ، سازمان اکو
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار