«یک روز روان‌شناسان به سیم آخر زدند و حس کردند دیگر چیزی برای باختن ندارند؛ لذا به این نتیجه رسیدند که متولدین هر ماه دارای حداقل یک بیماری روانی هستند. بله متاسفانه با همین صراحت و وقاحت...» افسانه جهرمیان با همین مقدمه طنزی در «بی قانون» منتشرکرد.
کد خبر: ۶۷۶۳۱۸
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۹ 04 November 2018

«یک روز روان‌شناسان به سیم آخر زدند و حس کردند دیگر چیزی برای باختن ندارند؛ لذا به این نتیجه رسیدند که متولدین هر ماه دارای حداقل یک بیماری روانی هستند. بله متاسفانه با همین صراحت و وقاحت...» افسانه جهرمیان با همین مقدمه طنزی در «بی قانون» منتشرکرد.

فروردین

فروردینی‌های فعال و به اصرار خودشان مغرور، در اثر زحمت‌های زیاد و بی‌نتیجه که انگار گِل لگد می‌کردند تا حالا، به اسکیزوفرنی مبتلا می‌شوند. بعد از ابتلا به اسکیزوفرنی، دیگر فقط توهم فعالیت و مفید بودن را دارند و عملا آبی ازشان گرم نمی‌شود. از متولدین این ماه در بی‌قانون که می‌توان سر شوخی را با آن‌ها باز کرد آیدین سیارسریع و علی رضازاده هستند.

اردیبهشت

اردیبهشتی‌ها با آن حالت آرام و رمانتیکی که دارند به تدریج چه بخواهند چه نخواهند، افسردگی می‌گیرند و زن و مرد، یکصدا به این نتیجه می‌رسند؛ زنی تنها هستند در آستانه فصلی سرد. از متولدین این ماه در بی‌قانون پیدا نکردم ولی می‌توان به سالوادور دالی، ویلیام شکسپیر و نانسی عجرم اشاره کرد. که البته نانسی عجرم کمی محاسبات روان‌شناسان را به هم ریخت. ولی به هرحال چیزیه که هست.

خرداد

دیگر از مادرجان گلابِ بنده بگیر تا روان‌شناسان و ستاره‌شناسان؛ همه می‌دانند که خردادی‌ها دوچهره و دوشخصیتی هستند. بیماری این عزیزان هم اختلال دوقطبی است که پدر همه به غیر از خودشان را درآورده. به طوری که هر 10 دقیقه خیلی سراسیمه دنبال نیمه گمشده‌شان هستند. از متولدین این ماه روم به دیوار، مهدیسا صفری‌خواه و علیرضا کاردار هستند.

تیر

تیرماهی‌های خانواده‌دوست و حساس این قدر به خودشان سخت می‌گیرند که متاسفانه بعد از مدتی علایم مازوخیسم (خودآزاری) درون‌شان قوت می‌گیرد و هِی منتظرند تا در فرصت مناسب خودشان را گیر بیندازند و اذیت کنند. از متولدینش هم می‌توان به علی هدیه‌لو، آن هم فقط از دور اشاره کرد.

مرداد

مردادی‌ها خب انصافا خیلی انسان‌های خوب و شریف و جذابی هستند ولی به هرحال این خودستایی بعد از مدتی تبدیل به پارانویا می‌شود و روان‌شان را کلا به هم می‌ریزد. تا جایی که شک مثل خوره تمام جان‌شان را می‌خورد (یعنی تموم جونشون رو هااا) که بقیه تحمل این همه خوبی و قدرت و اراده و هوش و سلیقه و درایت و کفایت و صداقت و متانت و شجاعت آن‌ها را ندرند و درصدد توطئه برای آن‌ها هستند. (واقعا هم هستند) متولدین این ماه خودم؛ با شرکت مهرداد نعیمی.

شهریور

شهریوری‌های کمال‌گرا و مودب و مرتب؛ به تدریج به مرض وسواس فکری و عملی دچار می‌شوند و هر چیز که دست‌شان برسد را می‌شویند، می‌گذارند کنار. از انسان‌ها بگیر تا وسایل و ظروف و غیره. متولدین این ماه بانوان سحر شریف‌نیک و سحر بهجو هستند که خطوط کف دست‌شان هم از شدت شست‌وشو ازبین رفته.

مهر

مهرماهی‌ها معمولا انسان‌های متعادل و متوازن و مهربانی هستند و به مرور ترس از اینکه نکند جایی عدالت را رعایت نکنند باعث بروز فوبیا (ترس مرضی) در آن‌ها می‌شود و دست به دست شلوار عوض می‌کنند. پدرام سلیمانی با یک کمد پر از شلوار، از متولدین این ماه است.

آبان

آبانی‌های مغرور و قوی و عجول، با وجود احساس فناناپذیری، اتفاقا بدجوری به فنا می‌روند و دچار جنون ادواری می‌شوند. به این صورت که در 24 ساعت، 18 ساعتش را مشغول جنون هستند وفقط 6 ساعت بیکار هستند که آن هم زمان خواب‌شان است! از شاخصان این ماه احمدرضا کاظمی و مهرشاد مرتضوی هستند. (تولدتون هم مبارک)

آذر

آذری‌ها افراد بسیار رک‌، ولخرج و خونگرمی هستند. به صورتی که سرانجام گند قضیه در می‌آید و همین رفتارها و کول‌بازی‌ها، باعث بروز استرس حاد و مرضی در آن‌ها می‌شود. جوری که وقتی یاد کارها و حرف‌های‌شان می‌افتند تمام بدن‌شان از استرس یخ می‌کند و به رعشه می‌افتد. با عرض معذرت؛ آقایان مهدی استاد احمد و مرتضی قدیمی از متولدین این ماه هستند.

دی

دی ماهی‌های کاردان و رییس و انتقامجو به مرور در اثر اُوردوز در این خصوصیات، متاسفانه درگیر بیماری سادیسم (دگرآزاری) می‌شوند و با اخلاق‌شان چوب در دل و روده همه می‌کنند. از متولدین این ماه به ترتیبِ لیدیز فِرست می‌توان به مریم آقایی، مونا زارع و محمدامین فرشادمهر اشاره کرد. (بچه‌ها می‌دونید که مجبورم!)

بهمن

بهمنی‌ها در اثر خونسردی و ثبات قدم و توداری بیش از حد، از نواحی‌ای تغییر سایز می‌دهند. پس از مدتی مرض پرخوری عصبی می‌گیرند. از متولدین این ماه نمی‌دانم کیست ولی با تشکر از مهرشاد مرتضوی که رفاقت را در حق بنده تمام کرد و پرخوری عصبی را هم به عهده گرفت. البته پرخوری‌اش همچین عصبی هم نیست! خیلی هم راضیه از این وضع.

اسفند

اصولا اسفندی‌ها از صفر تا صدشان زیر دو ثانیه است. همین قابلیت به مرور، به موتورشان فشار آورده و گرفتار PBD یا اختلال شخصیت مرزی می‌شوند که در حالات عاطفی و رفتاری‌شان بسیار ناپایدار و متزلزل و اعصاب خوردکُن می‌شوند. به قول خودمان، مدام حالی به حالی می‌شوند. البته خودشان متوجه بیماری‌شان نیستند ولی از دهان اطرافیان، به راحتی می‌توان متوجه بیماری‌شان شد.

متولدین این ماه: مسعود مرعشی سردبیر( منو ببخش... نمی‌تونم توی چشمات نگاه کنم رییس) و سرانجام پس از 11ماه انتظار؛ فریور خراباتی.

نویسنده در حالی که اشک در چشمانش حلقه بسته: تشکر ویژه از تمامی دوستان و بزرگوارانی که بنده را در دریای معرفت و ظرفیت‌شان غرق کردند. انشاا... در شادی‌های‌تان روانی شوم...

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار