مدیرکل شیلات مازندران عنوان کرد 413 تن ماهی در سبد صیادان مازندران/ صیادان شرق استان چشم‌ انتظار سبدهای پر از صید
کد خبر: ۶۷۷۲۴۳
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۱ 06 November 2018

 مدیرکل شیلات مازندران گفت: 15 مهر ماه تا روز گذشته صید ماهی استخوانی به 413 تن و به ارزش اقتصادی حدود 12 میلیارد تومان رسید.
ولی‌الله محمدزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: 4هزار صیاد در قالب 54 تعاونی پره از 15 مهر ماه امسال راهی دریای مازندران شدند.

وی افزود: از 15 مهر ماه تا روز گذشته صید ماهی استخوانی به 413 تن به ارزش اقتصادی حدود 12 میلیارد تومان رسید.

مدیرکل شیلات مازندران با اشاره به اینکه سهم هر تعاونی پره حدود هشت تن بوده است، اضافه کرد: 95 درصد ماهی‌های صید شده از گونه کفال و بقیه از سایر گونه‌ها است.

این مسؤول با اعلام اینکه صید ماهی نسبت به مدت مشابه سال قبل 21درصد رشد داشت، تصریح کرد: روزهای پره‌کشی نیز مشابه سال قبل بوده است.

محمدزاده با بیان اینکه میانگین قیمت ماهی نیز کیلویی 25هزار تومان است، اظهار کرد: امسال نیز وضعیت صید در شرق مازندران از وضعیت خوبی برخوردار نیست و لازم است شیل‌گذاری را به شرق استان بکشانیم.

وی خاطرنشان کرد: عمده شیل‌گذاری در منطقه مرکز و غرب استان بوده که امیدواریم سال خوبی و پُررونقی برای صیادان مازندران باشد.

مدیرکل شیلات مازندران در پایان گفت: فصل صید ماهی‌های استخوانی از 15 مهر ماه آغاز شده و تا 15 فروردین ماه سال آینده ادامه خواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار