رئیس پلیس راه استان البرز گفت: با توجه به بارش برف در ارتفاعات االبرز، رانندگانی که قصد تردد در را‌ه‌های کوهستانی را دارند، زنجیر چرخ و لوازم ایمنی همراه داشته باشند.
کد خبر: ۶۷۷۴۳۹
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۸ 07 November 2018

 ایلنا، سرهنگ رضا گودرزی امروز در جمع خبرنگاران گفت: همراه داشتن زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی در محورهای کوهستانی به ویژه جاده کرج - چالوس و طالقان الزامی است.

وی اضافه کرد: چنانچه خودرویی فاقد زنجیر چرخ باشد از ادامه حرکت در مسیر کوهستانی جلوگیری خواهد شد.

گودرزی خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی رانندگان نیز بدون بررسی وضعیت زنجیر چرخ وارد مسیرهای برف‌گیر می شوند که ادامه مسیر برای آنان مشکل ساز خواهد شد.

وی افزود: علاوه بر زنجیر چرخ، سالم بودن بخاری و برف پاک کن از موارد مهمی است که رانندگان باید مدنظر قراردهند .

سرهنگ گودرزی یادآور شد: همراه داشتن لباس گرم و غذای کافی از دیگر توصیه های پلیس راه به رانندگان است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به بارش برف و باران، احتمال سقوط سنگ در مسیر های کوهستانی به ویژه جاده کرج- چالوس دور از انتظار نیست و بیشترین مسیر احتمال سقوط سنگ در محدوده امام چشمه تا کندوان در جاده چالوس است که رانندگان دراین محدوده توقف نکنند.

وی یادآورشد: رانندگان نیز باید فاصله طولی را رعایت کنند تا از بروز حوادث رانندگی جلوگیری شود.

سرهنگ گودرزی با عنوان اینکه پلیس راه استان البرز با آمادگی کامل در تمام راه های این استان برای هرگونه خدمات امدادی و انتظامی در محل های مورد نظر مستقر شده است، تاکید کرد: رانندگانی که قصد عبور از محورهای مختلف این استان را دارند ضمن تجهیز خودروهای خود به وسایل ایمنی، قبل از حرکت، اطلاعات لازم در مورد وضعیت جاده ها را از پلیس راه کسب کنند.

وی افزود: مرکز کنترل ترافیک پلیس راه ناجا با شماره تلفن 88255555 به صورت شبانه روزی پاسخگوی وضعیت راه های کشور و آماده امدادرسانی به حادثه دیدگان احتمالی است. جاده کرج - چالوس به مسافت 160 کیلومتر یکی از محورهای گردشگری کشور است که در روزهای تعطیل شمار تردد ها در آن افزایش می یابد.

بارش برف سنگین شب گذشته سبب انسداد جاده کرج - چالوس شد.

استان البرز دارای یک‌هزار و 450 کیلومتر آزاد راه ، بزرگراه ، راه اصلی و فرعی است که 18 درصد ترافیک جاده‌ای کشور مربوط به راه های این استان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار