مدیر اراضی سازمان جهاد کشاورزی:
یزد - ایرنا - مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی یزد گفت: 11 گروه گشت حفاظت از اراضی کشاورزی و پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی زراعی و باغی در سطح استان فعالیت دارد.
کد خبر: ۶۷۸۰۰۴
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۹ 10 November 2018

غلامرضا قدیری در حاشیه نشست امور اراضی کشاورزی ابرکوه که با حضور فرماندار و سایر اعضا تشکیل شد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا این مطلب را بیان کرد.
وی نظارت بر اراضی واگذار شده، حفظ اراضی کشاورزی و جلوگیری از تغییر کاربری های غیرمجاز را از اهداف راه اندازی سامانه ارتباط مردمی 131 و گشت حفاظت از اراضی کشاورزی بیان کرد .
وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 27 بنای غیرمجاز احداثی در زمین های زراعی و باغی تخریب و با اجرای این احکام پنج هکتار اراضی کشاورزی به حالت اولیه بازگردانده شد.
مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی یزد گفت: 29 مورد بنای غیرمجاز در این مدت با حکم دادستانی رای به تخریب داده شد و 105 مورد هم به دادگاه معرفی و 27 مورد هم قلع و قمع شد.
قدیری اضافه کرد: امسال برای ساخت و ساز مردم در راستای کار کشاورزی که نیاز به تغییرکاربری داشته اند 200 مورد موافقت نامه و مجوز تغییر کاربری برای کارهای غیرکشاورزی توسط کمیسیون تبصره یک ماده یک و تبصره چهار ماده یک صادر شد.
وی یادآور شد : افرادی که در زمین کشاورزی نیاز به تغییر کاربری اراضی دارند قبل از هرگونه اقدام به جهاد کشاورزی شهرستان مراجعه یا با شماره 131 تماس بگیرند تا منجر به قلع و قمع بنای احداثی نشود.
قدیری ادامه داد : نظارت بر ساخت و سازهای خارج از محدوده در حریم روستاها بر عهده مدیریت جهاد کشاورزی و ساخت و سازهای داخل حریم را دهیاری ها و شوراها نظارت دارند.
اراضی قابل‌کشت استان 170 هزار هکتار است که به دلیل کم‌آبی ، تداوم 2 دهه خشکسالی و تغییر الگوی کشت ، سطح زیر کشت به 116 هزار هکتار کاهش یافت.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار