مدیرکل پایش سازمان هواشناسی گفت: پیش بینی ها نشان می دهد در هفته جاری بیشتر نقاط کشور شاهد بارش باران خواهند بود بنابراین هفته خوش بارشی در پیش داریم.
کد خبر: ۶۷۹۰۷۰
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۵ 12 November 2018

مسعود حقیقت افزود: امروز در استان های مازندران، گیلان و اردبیل بارش باران خواهیم داشت و شدت بارش در غرب گیلان خواهد بود، همچنین احتمال بارش برف در ارتفاعات البرز نیز وجود دارد.

 

وی اظهار داشت: امروز در دامنه های زاگرس از جمله آذربایجان شرقی، جنوب آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، قم، لرستان، شمال خوزستان، دامنه های البرز، زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان بارش باران گاهی با رعد و برق همراه خواهد بود.حقیقت ادامه داد: همچنین در مناطق مرکزی و شرق کشور مانند اصفهان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی و یزد بارش پراکنده دور از انتظار نیست.

 

وی گفت: با توجه به اینکه سامانه فعال در کشور طی روزهای گذشته بارش های خوبی را در نیمه جنوبی کشور به همراه داشته ، فردا از فعالیت آن در این مناطق کاسته می شود و بیشتر فعالیت در قالب بارش پراکنده در استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، قم، زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، خراسان رضوی، خراسان شمالی و گلستان خواهد بود.

 

مدیر کل پایش سازمان هواشناسی افزود: از سه شنبه سامانه بارشی جدیدی از جنوب غرب وارد کشور می شود که به طور کلی تا آخر هفته نیمه غربی و مرکزی کشور را در بر می گیرد.وی گفت: امروز تا چهارشنبه در استان های ساحلی خزر دمای هوا 3 تا 5 درجه کاهش خواهد یافت.

 

*** وضعیت هوای تهران / گرمترین و سردترین نقاط کشور

مدیر کل پایش سازمان هواشناسی افزود: امروز و فردا در تهران بارش باران خواهیم داشت و انتظار می رود پایان هفته خنک و حتی سردی در پیش رو داشته باشیم؛ کمینه دمای امروز صبح پایتخت 12 درجه سانتی گراد و بیشینه دمای دیروز تهران 16 درجه سانتی گراد بود که امروز به 14 تا 15 درجه می رسد.حقیقت گفت: راسک در استان سیستان و بلوچستان با 35 درجه و لاله زار در استان کرمان و صفاشهر در استان فارس با منفی 2 به ترتیب گرمترین و سردترین نقاط کشور در 24 ساعت گذشته بودند.

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار