کد خبر: ۶۷۹۵۸۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۵ 13 November 2018

به گزارش تابناک گلستان به نقل از  الف، در جلسه امروز شورای شهر تهران پس از رای گیری اعضا، پیروز حناچی با ۱۱ رای شهردار تهران شد.

عباس آخوندی کاندید دیگر شهرداری تهران در این رقابت ۱۰ رای کسب کرد و از بهشت جا ماند.

گفتنی است، اعضای شورای شهر روز یکشنبه عباس آخوندی را با ۱۶ رای و پیروز حناچی را با ۱۱ رای به عنوان دو گزینه نهایی شهرداری تهران انتخاب کردند که در نهایت، عباس آخوندی با ۱۰ رای از رقابت برای دستیابی به کرسی شهرداری تهران بازماند و پیروز حناچی به عنوان شهردار تهران انتخاب شد.

پیروز حناچی متولد خرداد ماه ۱۳۴۲ فارغ التحصیل اولین دوره دبیرستان مفید است.

وی ورودی ۱۳۶۳ رشته معماری پردیس هنر‌های زیبا دانشگاه تهران و فارغ التحصیل ۱۳۷۱ از دانشکده معماری دانش آموخته و فارغ التحصیل ممتاز نخستین دوره دکتری معماری دانشگاه تهران در سال ۱۳۷۸ است.

دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و معاون معماری و شهرسازی وزیر راه در دولت یازدهم دانش‌آموخته معماری از دانشگاه تهران و فارغ‌التحصیل دکتری تخصصی مرمت شهری و بازنده سازی شهر‌های تاریخی است.

حناچی در حال حاضر معاون شهرسازی شهرداری تهران است.

وی تحصیل کرده و مدرس رشته شهرسازی است و پیش از این هم برای شهردار شدن کاندید شده بود که به اعتقاد کارشناسان علی‌رغم داشتن شایستگی لازم، به خاطر نداشتن روابط حزبی از شهردار شدن باز ماند.

حناچی همچنین پیش از این معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران بود که با روی کارآمدن افشانی در شهرداری تهران، ایرج معزی یار گرمابه و گلستان افشانی، سکان دار معاونت فنی شد و حناچی به معاونت شهرسازی کوچ داده شد.

شهردار جدید تهران در فاصله سال های ۸۰ تا ۸۴ معاون معماری و شهرسازی وزارت راه بوده است.وی با حکم روحانی، به عنوان یکی از چهار عضو حقیقی شورای عالی میراث فرهنگی کشور منصوب شده است.

حناچی در دولت اول اصلاحات، معاون نظام مهندسی و اجرای ساختمان وزیر مسکن و شهرسازی و نخستین رئیس مرکز مطالعاتی و تحقیقاتی معماری و شهرسازی و در دولت دوم اصلاحات، معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی بوده است.

وی رساله خود را با عنوان «مبانی نظری مرمت شهری در شهر‌های تاریخی ایران» دفاع کرد. وی عضو هیئت علمی و دانشیار دانشکده معماری دانشگاه تهران است.

وی دانشیار پایه ۲۳ است و تعداد زیادی مقاله را در زمینه‌های مرمت، مرمت بافت‌های با ارزش شهری و روستایی و همچنین تجربیات مرمت شهری در ایران و جهان ترجمه کرده است. همچنین ترجمه کتاب‌های متعددی در زمینه میراث جهانی و تئوری مرمت با ترجمه حناچی از سوی موسسه چاپ و انتشار دانشگاه تهران منتشر شده است؛ و مجلات علمی و پژوهشی داخل و خارج کشور است. وی همچنین اجرای تعداد زیادی از طرح‌های پژوهشی دانشگاه را به عهده داشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار