مدیرکل میراث فرهنگی مازندران
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از کشف 10 قلم شی تاریخی و اسلامی اصل خبر داد و گفت: این 10 قلم اشیای تاریخی و فرهنگی شامل کاسه برنجی، جام نقره‌ای، کمربند مفرغی و اشیای مفرغی است.
کد خبر: ۶۸۱۰۱۱
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۶ 17 November 2018

به گزارش خبرنگارما ،سیف‌الله فرزانه مدیرکل میراث فرهنگی مازندران از کشف 10 قلم شی تاریخی و اسلامی اصل خبر داد و اظهار کرد: 9 قلم شی کشف شده مربوط به عصر تاریخی و یک قلم شی متعلق به دوره اسلامی است.
این مقام مسوول افزود: این اشیای تاریخی که اصالت آن نیز توسط کارشناسان تایید شده مربوط به عصر آهن 3 تا دوره اسلامی است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران تصریح کرد: این 10 قلم اشیای تاریخی و فرهنگی شامل کاسه برنجی، جام نقره‌ای، کمربند مفرغی و اشیای مفرغی است.
عضو شورای اداری استانداری با اشاره به اینکه آثار و اشیای تاریخی، هویت فرهنگی ماست و هرگونه قیمت‌گذاری در این خصوص بی‌اعتبار است، افزود: اهمیت این آثار به نقوش به کار رفته در آن است، کمربند مفرغی که نقوش آیینی در آن نقش بسته، زندگی مردم آن دوره را روایت می‌کند.
فرزانه ضمن تقدیر از دادستان، نیروی انتظامی شهرستان بهشهر و یگان حفاظت اداره کل میراث فرنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران یادآور شد: پنج نفر از حفاران غیرمجاز در این رابطه دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار