کاهش پرداختي از جيب مردم با اجرای طرح تحول نظام سلامت
مراجعه 35 الی 40 درصدی بیماران ارجاعی از شهرستان های دیگر و حتی خارج از استان به بیمارستان های بابل صورت می گیرد که نشان دهنده خدمت رسانی مناسب دانشگاه علوم پزشکی بابل می باشد
کد خبر: ۶۸۳۶۲۴
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۸ 24 November 2018

 به گزارش تابناک مازندران، معاون کل وزیر بهداشت از مراجعه 35 الی 40 درصدی بیماران ارجاعی از شهرستان های دیگر و حتی خارج از استان به بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی بابل خبر داد.
براساس این گزارش، دکتر ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نشستی که با حضور دکتر سید فرزاد جلالی رئیس و دیگر مسئولین دانشگاه علوم پزشکی بابل برگزار شد، گفت: دانشگاه علوم پزشکی بابل با توجه به سوابق بسیار ریشه دار ، عمیق و حضور متخصصین و اساتید سطح بالا از پیشرفت های خوبی در زمینه گستردگی و ارائه خدمات درمانی برخوردار می باشد.
وی با اشاره به اینکه شهرستان بابل دارای جمعیت 531 هزار نفری می باشد، اذعان داشت: جمعیت این شهرستان نسبت به بعضی از استانها بیشتر است لذا باید بیش از گذشته نسبت به برنامه های این دانشگاه توجه گردد و تبادل نظر داشته باشیم.
معاون کل وزارت بهداشت با اشاره به اینکه ساماندهی مناسب و پیشرفت های خوب این دانشگاه قابل تقدیر می باشد، افزود: اکنون شاهد این هستیم که نظمی در پرداخت کارانه ها بوجود آمده که امیدواریم این نظم حفظ و تاخیراتی که در پرداخت آن وجود دارد به حداقل ممکن کاهش یابد.

دکتر حریرچی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی بابل نسبت به دانشگاه های دیگر از منابع محدودتری برخوردار می باشد، اذعان داشت: مذاکراتی با سازمان برنامه و ستاد وزارت انجام خواهیم داد تا بتوانیم عقب ماندگی هایی که به دلیل افتتاح های سالهای گذشته در این دانشگاه پیش آمده را جبران کنیم .
معاون وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: مراجعه 35 الی 40 درصدی بیماران ارجاعی از شهرستان های دیگر و حتی خارج از استان به بیمارستان های بابل صورت می گیرد که نشان دهنده خدمت رسانی مناسب دانشگاه علوم پزشکی بابل می باشد و اگر این خدمت رسانی مناسب و در سطح عالی نبود از شهرستان دیگر به این مراکز مراجعه نمی کردند.
دکتر حریرچی در همین راستا افزود: با توجه به حجم مراجعه باید تدابیری اندیشه شود تا بتوانیم خدمات رسانی بهتری رو انجام بدهیم.
وی اظهار کرد: حفظ کرامت مردم و افزایش رضایتمندی در جامعه از اهداف وزارت بهداشت است و در برنامه ریزی‌ها هدف گیری‌مان آن بوده که خانواده‌ها دچار هزینه‌های کمرشکن سلامت نشوند که با اجرای طرح تحول نظام سلامت به این شاخص دست یافتيم و پرداختي از جيب مردم دراين حوزه به ۳۸ درصد رسيده است .
دکتر حریرچی افزود: دانشگاهها و بیمارستان‌ها سعی کنند منابع را در جایی که ضرورت دارد هزینه کنند و مدیریت محور و برنامه محور باشند و صرفه جویی‌ در بخش‌های مختلف نظام سلامت را انجام دهند.
معاون وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی بیان داشت: هدف از این نشست انجام خدمات رسانی با کیفیت به مردم بابل است که متاسفانه تعدادی از این مردم از درآمدهای اقتصادی رنج می برند که ان شالله با ریاست دکتر جلالی در این دانشگاه بتوانیم بالاترین خدمات را به مردم عزیزمان ارائه دهیم.
در ابتدای این نشست دکتر سید فرزاد جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به تلاش های صورت گرفته در عرصه سلامت گفت : در طرح تحول نظام سلامت خدمات متنوع و فراگیری به مردم عزیز ارائه می شود که امیدواریم موجب رضایتمندی مردم از خدمات بهداشتی و درمانی شده باشد.
در این نشست معاونین دانشگاه علوم پزشکی بابل گزارش فعالیتهای یک سال اخیر در حوزه های مربوطه را ارائه نمودند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار