جشنواره ملي برنج با حضور کشاورزان پيشرو و توليدکنندگان صنايع وابسته به اين بخش عصر شنبه در مرکز بين المللي تجارت و پايانه صادرات برنج در شهرستان آمل گشايش يافت.
کد خبر: ۶۸۵۹۸۶
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۴ 01 December 2018

ايرنا، اين جشنواره در سه روز برگزار مي شود و در روز نخست اين جشنواره با برپايي نمايشگاه توليدات برنج کشاورزان پيشرو، صنايع تبديلي و رقم هاي جديد برنج معرفي شده از سوي مراکز تحقيقاتي مازندران همراه بود.
مديرعامل مرکز بين المللي تجارت و پايانه صادرات برنج ايران، به اهميت برگزاري جشنواره برنج در ابعاد مختلف اشاره کرد و گفت: با برگزاري جشنواره برنج، به دنبال اين هستيم که انگيزه را در کشاورزان افزايش دهيم و نيزراهکارهاي علمي وعملي براي کاهش هزينه هاي توليد به کشاورزان معرفي شود.
سيد اسماعيل يزدان پناه افزود: متاسفانه در اين برهه از زمان، اهميت برنج و جايگاه مهمي که اين محصول استراتژيک براي مازندراني ها دارد، کمترمورد توجه مسئولان ارشد کشوري قرار گرفته و خواست ودغدغه هاي به حق کشاورزان ناديده گرفته شده است.
وي ادامه داد، علاوه بر نمايشگاه‌هاي تخصصي، برنامه‌هاي فرهنگي و هنري به‌منظور معرفي ظرفيت‌ها و پتانسيل‌هاي موجود دراين حوزه به همراه برگزاري کارگاههاي آموزشي براي کشاورزان و علاقمندان با حضور اساتيد مجرب و محققين برگزار و آخرين دستاوردها درحوزه برنج بيان خواهد شد.
امام جمعه دابو و دشت سرآمل هم در آيين افتتاح اين جشنواره با اشاره به اينکه متاسفانه برنج در کشور مظلوم واقع شده است گفت: جشنواره ملي برنج امسال نسبت به ساير جشنواره ها متفاوت مي باشد و در اين جشنواره بيشتر به فکر بيان مسائل و مشکلات کشاورزان و راه حل براي برون رفت است.
حجت الاسلام مهدي تقي زاده اضافه کرد: با راه‌اندازي مرکز بين المللي تجارت و پايانه صادرات برنج ايران بتوانيم برنج را از اين مرکز تعيين نرخ وحتي صادر کنيم و اين موضوع بايد در دستور کار مسئولين وزارت جهاد کشاورزي و سازمان صنعت، معدن و تجارت قرار گيرد.
آيين اختتاميه اين جشنواره عصر دوشنبه با حضور معاونان وزارت جهاد کشاورزي و صنعت، معدن وتجارت برگزار و از کشاورزان فعال وپيشرو در توليد برنج ارگانيک ومحققان مرکز تحقيقات برنج تجليل خواهد شد.
جشنواره ملي برنج کشور در سال 97 با همکاري انجمن برنج ايران ، استانداري مازندران و چند نهاد دپگر در حال برگزاري است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار