معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: ۳۰ درصد پست‌های مدیریتی در سطح ستادی و استان‌ها در اختیار بانوان قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۶۸۶۶۷۰
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۷ 03 December 2018

 معصومه ابتکار در نشست شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۴۱ درصد کارکنان دولت خانم هستند، ولی فرصت مدیریت کمتری به آن‌ها رسیده است افزود: در این زمینه سیاست دولت این است که ۳۰ درصد پست‌های مدیریتی در سطح ستادی و استان‌ها در اختیار بانوان توانمند و شایسته قرار گیرد.
معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به تحقق عدالت جنسیتی در قانون برنامه ششم ماده ۱۰۱ اضافه کرد: دولت در بودجه سال ۹۸ ردیف ویژه‌ای برای بانوان پیش بینی کرده است.
وی به ارتقا زنان در سطح جامعه اشاره کرد و گفت: سند ارتقای زنان و خانواده که در اسفندماه سال گذشته تصویب شد دراختیار استان‌ها قرار می‌گیرد و استان کهگیلویه وبویراحمد با تصویب در شورای برنامه ریزی می‌تواند نقشه راه برای ارتقای وضعیت زنان استان را ترسیم کند.
معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه دشمنان درصدد افزایش بی اعتمادی و فاصله انداختن بین مردم و نظام هستند اضافه کرد: با کار آمد کردن نظام و تلاش برای تحقق عدالت اقتصادی و دسترسی برابر برای تولید واشتغال می‌توان تهدید‌ها را به فرصت تبدیل کرد.
ابتکار افزود:توجه به اختلال ارتباطی در خانواده‌ها، اشتغال، اقتصاد وکاهش خشونت در خانواده‌ها از مهم‌ترین محور‌هایی است که باتوجه به ماده ۱۰۲ سیاست کلی نظام و تاکید مقام معظم رهبری در دستور کار قرار گرفته است.
وی اعتماد به بخش خصوصی، جامعه مدنی، موسسات خیریه و تعاونی‌های روستایی را مهم عنوان کرد و افزود:استفاده از ظرفیت‌ها و صندوق خرد روستایی و نهاد‌های مدنی می‌تواند توسعه پایدار و رونق اقتصادی را به همراه داشته باشند.
استاندار هم در این جلسه زنان را نیمه اثر بخش و توسعه دهنده جامعه دانست و گفت:جامعه‌ای پیشرفت خواهد کرد که به توانمندسازی زنان توجه کند.
احمدی به ارتقا تاب آوری و ایجاد شادی و نشاط در جامعه تاکید کرد و از مدیران خواست دهه فجر امسال را با شکوه‌تر از سال‌ها گذشته برگزار کنند.
وی همچنین از رایزنی‌های لازم برای تامین هواپیما و ارتقاء وضعیت فرودگاه یاسوج خبرداد و از خانم ابتکار خواست برای پیشبرد این هدف با مسئولان استان همکاری کند.
منبع: خبرگزاری صداوسیما

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار