امام جمعه بندپی شرقی بابل ظرفیت‌های بالقوه استان را به خوبی درک کرده و توانسته با بهره‌گیری از این موهبت منزل مسکونی خود را به مکانی برای تولیدات کشاورزی و طیور تبدیل کند.
کد خبر: ۶۸۶۷۷۶
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۵ 04 December 2018

شهیدخبر: مازندران استان سرسبز و حاصلخیزی است به‌طوری‌که مشاهده می‌کنیم که حتی از لابه‌لای دیوارها سبزه می‌روید ولی درچنین شرایطی شاهد تعداد بالای جمعیت بیکار به‌ویژه دانش‌آموخته کشاورزی هستیم که جای سؤال دارد.

این حقیقت که مازندران استانی دارای منابع و ظرفیت بالاست ولی زمان صحبت از اشتغال می‌شود تقریبا در هر خانواده‌ای یک یا چند بیکار داریم که جویای کار هستند و حتی برخی در این زمینه امید خود را از دست داده‌اند به‌گونه‌ای که از تلاش خود برای پیدا کردن شغل مثنوی صدمن ساخته‌اند.

در چنین شرایطی حجت‌الاسلام محمد پوررمضان امام جمعه بندپی شرقی بابل باوجود مشغله کاری این مهم را به خوبی درک کرده و منزل مسکونی خود را به مکانی برای تولیدات کشاورزی و طیور تبدیل کرده است.

پوررمضان ثابت کرد هر انسانی در هر شغل و حرفه‌ای که باشد از ظرفیت‌های بالقوه این استان می‌تواند برای کسب درآمد بهره گیرد.

وی اظهار کرد: اگر همه ما ایرانیان روی پای خود بایستیم و تولیدکننده باشیم نه مصرف‌کننده و تماشاچی دشمن را زمین‌گیر خواهیم کرد.

امام جمعه بندپی شرقی بابل قسمت کوچک از باغچه حیاط را به کشت سبزی و صیفی‌جات از جمله کاهو اختصاص داده است که علاوه بر اینکه جوا‌ب‌گوی نیاز خانواده است به بازار هفتگی نیز عرضه می‌شود.

همچنین قسمتی از حیاط منزل خود را کشت درخت لیمو، انگور، کیوی و نارنگی اختصاص داده و معتقد است انتخاب درختان خیلی مهم است و اینکه چه درختی انتخاب کنیم تا به تولید محصول ختم شود.

باوجود اینکه قد درختان لیمو و نارنگی به 40 سانتی‌متر هم نمی‌رسد ولی محصول می‌آورد.

پوررمضان در پاسخ به تولیدکنندگانی که اعلام می‌کنند برای تولید متضرر می‌شوند، گفت: به‌دلیل استفاده از سموم و کودها هزینه‌های تولید افزایش می‌یابد ولی موفق شدیم محصولات ارگانیک تولید کنیم و از سموم استفاده نمی‌کنیم.

وی اعتقاد دارد دیگر زمانه‌ اداره کردن سنتی زمین‌ها گذشته است و قدیم‌ها زمین را به حال خود رها می‌کردند ولی الان دیگر شرایط تغییر کرده است.

حتی 40 متر از فضای انتهای حیاط را به پرورش مرغ اختصاص داده که ماهانه تولید تخم‌مرغ آن بیش از یک میلیون تومان است در چنین شرایطی همه روستاییان برای خرید مرغ و تخم‌مرغ به شهر می‌روند ولی نه تنها هزینه خانواده بلکه موفق به فروش شد.

همچنین همه موارد بهداشتی و قرنطینه‌ای باتوجه به فصل شیوع بیماری‌هایی ازجمله آنفلوآنزا است رعایت شده تا شاهد بروز مشکلی نباشیم.

در کنار پرورش مرغ، موفق به پرورش، فروش و تخم‌گذاری بلدرچین نیز شدم که هزینه خرید و خورد و خوراک هر بلدرچین 2 هزار تومان می‌شود ولی بلدرچین‌ها را با قیمت 4 هزار تومان در کمتر از دو ماه به فروش می‌رسانم.

باوجود همه اینها برایم جای سؤال پیش نمی‌آید چرا برخی از نبود شغل و درآمد می‌نالند درحالی‌که باوجود فضای کم توانستیم درآمد خوبی کسب کنم که اگر فضا بیشتر بود به‌طورحتم درآمد چندبرابر بود.

در پایان باید بگویم باید همه مردم کشور ما بسیجی و میدان‌دار برای عزت و اقتصاد کشور وارد عمل نشود به‌ویژه اینکه کاری نیست که از دست ایرانیان برنیاید باید همه ما با تلاش به دشمنان اثبات کنیم خواب و جنگ روانی اقتصادی که برای ما ترتیب داده علیه خودشان تعبیر و تمام خواهیم کرد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار