رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه روزانه ۵۰۰ تن پرتقال به کشورهای حاشیه خلیج فارس تا هندوستان و روسیه صادر می‌شود، گفت: امیدواریم باغداران از فروش محصولات خود رضایت داشته باشند.
کد خبر: ۶۸۶۸۲۲
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۹ 04 December 2018

عزیزالله شهیدی‌فر یک‌شنبه شب در حاشیه افتتاح جشنواره ملی مرکبات، اقوام و عشایر با بیان اینکه کشاورزی استان مازندران روبه جلو حرکت می‌کند و به همت کشاورزان مازندران از گمنامی خارج می‌شود، اظهار کرد: گام‌های خوبی در زمینه صنایع فناوری و باغداری برداشته شده است.

وی افزود: تبادلات ارزی قیمت دلار موجب شد که صادرات مازندران در سطح استان حرفی برای گفتن داشته باشد.

رئیس سازمان کشاورزی استان مازندران تصریح کرد: حدود 70 هزار تن از محصولات ما صادر شده است و پرتقال و نارنگی 100 درصد و کیوی 70 درصد صادرات مازندران را تشکیل می‌دهد.

شهیدی‌فر با بیان اینکه روزانه ۵۰۰ تن پرتقال به کشورهای حاشیه خلیج فارس تا هندوستان و کشورهای خلیج فارس تا روسیه صادر می‌شود، اظهار کرد: امیدواریم باغداران از فروش محصولات خود رضایت داشته باشند.

وی ادامه داد: در بحث ترانزیت و ترابری مشکلات جدی داریم و کانتینر مناسب برای بارگیری محصولات نداریم چرا که کانتینرهای خارجی که به مقصد کشور ایران بارگیری می‌کنند از مرزهای شمالی و جنوبی اجازه ورود به مازندران را ندارند تا بتوانند در مسیر برگشت به کشورشان محصولات ما را ببرند.

رئیس سازمان کشاورزی استان مازندران با بیان اینکه هزینه گمرکی برای صادرکنندگان ما باید برای هر کانتینر ۴/۵ میلیون تومان بپردازند که این رقم برای صادرکنندگان خیلی سنگین است، اظهار کرد: شهرستان قائم‌شهر به‌دلیل داشتن سورتینگ‌های پیشرفته و فنی و قرار گرفتن در کریدور اصلی جاده‌های هراز و فیروزکوه و خطوط ریلی برای ترانزیت مرکبات به سایر شهرستان‌ها حائز اهمیت بالایی است.

شهیدی‌فر در پایان گفت: دومین جشنواره مرکبات با هدف شناساندن توانمندی‌های استان در عرصه تولید، عرضه مرکبات و بحث صادرات برگزار شده است.

در ادامه مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم‌شهر با بیان اینکه 15 هزار و 200 هکتار از اراضی شهرستان قائم‌شهر زیر کشت مرکبات قرار دارد، اظهار کرد: ۳۵۰ هزارتن مرکبات داریم که با توجه به وجود سورتینگ‌های مدرن و انبارهای مناسب برای ذخیره و دو بازار برای عرضه مرکبات، اقدام به برگزاری نمایشگاه تخصصی کردیم و ۳۵ غرفه در اختیار متقاضیان قرار گرفت.

مجید جعفری افزود: مرکبات باغی شهرستان، دارای طمع و مزه بسیار خوبی است و با همکاری سازمان نظام مهندسی و مؤسسه تحقیقات آخرین یافته‌های کشاورزی روز در غالب کلاس‌های آموزشی در سه سطح برای بهره برداران در این نمایشگاه برگزار می‌شود.

وی در پایان گفت: امسال توانستیم در بحث اشتغال پایدار در حوزه کشاورزی حدود 7.5 میلیارد تومان و در بحث مکانیزاسیون حدود 4 میلیارد تومان به کشاورزان تسهیلات پرداخت کنیم.

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار