رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران گفت:صادرات محصولات باغی در مازندران 70 هزار تن است.
کد خبر: ۶۸۶۸۶۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰ 04 December 2018

مدیر کل جهاد کشاورزی استان مازندران گفت :کشاورزی مازندران به همت کشاورزان استان پیشرفت خوبی داشته و زمینه ای فراهم شده تا حضور میدانی مسئولان کشاورزی استان در عرصه ی کشور و بین المللی نشان داده شود.

عزیز اله شهیدی فر تصریح کرد:مازندران در گذشته تولید کننده برتر 22 محصول کشاورزی بوده است که در گمنامی به سر می برد و مسیر زیادی را طی کرد تا به شرایط امروزی برسد.

این مسئول گفت: آمار رسمی منتشر شده درخصوص صادرات محصولات باغی چون کیوی، پرتقال تامسون و نارنگی 70 هزار تن است .

وی ادامه داد: بخش عمده آن را نارنگی و پرتقال به میزان 100 در صد و کیوی 70 درصد محصول صادراتی استان مازندران را در بر گرفته است.

شهیدی فر با اشاره به مشکلاتی که در حوزه صادرات تامسون وجود دارد ادامه داد: در دو بخش نارنگی و کیوی دغدغه نبوده و نیست اما در بخش پرتقال تامسون امیدواریم با صادرات بیشتر و حمایت بخش خصوصی بتوانیم مشکلات را حل کنیم.

وی بابیان اینکه در بحث ترانزیت مشکلات زیادی برای صادرکنندگان وجود دارد گفت: کانتینرهای کشور دیگر که وارد ایران می شوند اجازه ورود به استان مازندران را ندارند و همچنین هزینه گمرکی برای صارکنندگان زیاد است.

در ادامه فرماندار قائمشهر در افتتاحیه نمایشگاه ملی مرکبات و جشنواره اقوام و عشایر، با بیان اینکه سومین سال برگزاری جشنواره مرکبات در مازندران است، گفت: به واسطه باغدارانی که در حوزه شهرستان و کسانی که در حوزه صادرات مشغول به کار هستند این جشنواره برگزار شده است.

مهدی محمدی از حضور پانزده استان کشور در جشنواره اقوام و عشایر خبر داد و افزود :این جشنواره اولین سال است که در قائمشهر برگزار می شود و در حوزه عملکردی جهادکشاورزی و میراث فرهنگی است.

محمدی تصریح کرد : این جشنواره برای آشنایی مردم مازندران با آداب و رسوم دیگر مناطق کشور و همچنین مجموعه ی ایران عزیز است.

 

ایلنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار