معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی مازندران از اختصاص 17 هزار میلیارد تومان به بخش تولید و اشتغال کشاورزی خبر داد.
کد خبر: ۶۸۷۷۸۴
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۲ 06 December 2018

حسین نگهدار بعد از ظهر امروز در سومین گردهمایی مسؤولان طرح و برنامه ستاد و شهرستان‌های جهاد کشاورزی مازندران در سالن جلسات مرکز ترویج و توسعه تکنولوژی هراز(کاپیک)، قراردادی بودن کشاورزی را از ضروریات امر دانست و گفت: بر اساس ابلاغیه وزارت جهاد کشاورزی، کارگاه های آموزشی در زمینه کشاورزی قراردادی باید در سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌ها اجرایی شود.

وی تاکید کرد: برداشتن گام های اساسی در این زمینه در دستور کار قرار دارد که در این راستا مدیریت زنجیره عرضه نقش مهم و اساسی در کشاورزی قراردادی دارد و به عنوان یک نهاد اثربخش می‌تواند برای کشاورزان سودآور بوده و آنها را به بازارهای جدید پیوند دهد.

نگهدار قیمت و بازار تضمینی برای محصولات تولیدی، معرفی فناوری جدید، نظارت بر محصولات و استفاده از مشاوره رایگان فنی در مزرعه، دسترسی به بازار قابل اتکا و ثبات درآمدی کشاورزان را از مزایای کشاورزی قراردادی برای کشاورزان عنوان کرد.

این مسؤول خاطرنشان کرد: توسعه مبتنی بر قرارداد از وظایف دستگاه‌ها و معاونت‌های تخصصی در این طرح است که معاونت برنامه‌ریزی و امور اقتصادی، معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی، شرکت غله و خدمات بازرگانی، شرکت بازرگانی دولتی، شرکت پشتیبانی امور دام، شرکت خدمات حمایتی، صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی، سازمان مرکزی تعاون روستایی، صندوق بیمه محصولات کشاورزی از نهادهایی هستند که در کشاورزی قراردادی وظایفی برای آنها در نظر گرفته شد.

نگهدار با اشاره به رویکرد وزارت جهاد کشاورزی در بحث اشتغال اظهار کرد: باید از کشاورزی تولید محور به سمت کسب و کار کشاورزی حرکت کنیم و در این مسیر فعالیت‌های اولویت‌دار در زمینه توسعه گلخانه، شیلات و آبزی‌پروری، صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی، گیاهان دارویی، توسعه دامپروری، توسعه خدمات مدرن‌سازی کشاورزی، خدمات ماشین‌‌آلات و ادوات و توسعه مکانیزاسیون کشاورزی و توسعه خدمات بازرگانی بخش کشاورزی است که از جمله اولویت‌های بخش کشاورزی برای دریافت تسهیلات است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی مازندران در پایان گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، ۱۷ هزار میلیارد تومان اعتبار به بخش کشاورزی برای تولید و ایجاد اشتغال اختصاص پیدا کرده است.

در ادامه احمد صادقی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد گزارشی از پتانسیل و توانمندی های این شهرستان را در بخشهای زراعت و باغبانی، صنایع تبدیلی و تکمیلی، دام و طیور و همچنین گل و گیاهان زینتی ارائه کرد و اقدامات انجام شده توسط این مدیریت در زمینه های اعطای تسهیلات به متقاضیان بخش های مختلف کشاورزی در قالب سرفصل های مختلف اعم از مشاغل خانگی، خط اعتباری مکانیزاسیون، صندوق توسعه ملی بسته رونق تولید، سامانه کارا و اعتبارات مصوب و تخصیصی به صورت گزارش ارائه شد.
بلاغ

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار