رئیس مجمع نمایندگان مازندران گفت: نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بر این بوده که میرنیا رئیس دانشگاه مازندران در سن بازنشستگی قرار دارند به این دلیل خاص تغییرات انجام شد.
کد خبر: ۶۸۷۷۸۸
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۱ 06 December 2018

ریاست سیدخلاق میرنیا رئیس سابق دانشگاه مازندران از سوی وزارت علوم پایان یافته و این در حالی است که عملکرد جهادی ایشان کاملا مشهود بوده و صادقانه و خالصانه خدمت کردند و در مقایسه با دیگر مسؤولان چندین پله بالاتر بوده‌اند.

متاسفانه در زمانه‌ای هستیم که هر کسی قدم خیر بردارد کنار گذاشته می‌شود و این فشارهای سیاسی از طرف برخی میزخواهان و منفعت‌طلبان صورت گرفته، چرا بعد از این همه مدت و دقیقا روزی که نامه استیضاح وزیر علوم به مجلس شورای اسلامی می‌رود این اتفاق رخ دهد؟ زمانی که نماینده مجلس شهر بابلسر و بابل با ایشان مخالف هستند؟ چرا قبل از اینکه خود رئیس دانشگاه متوجه شود برخی کانال‌های محلی بابلسر و بابل خبر می‌دهند؟

بهانه آنها بازنشسته بودن است ولی این موضوع بارها توسط نهادهای مختلف از جمله دیوان محاسبات، معاونت حقوقی ریاست جمهوری و مرکز پژوهش‌های مجلس مبنی بر عدم بازنشستگی وی بیان شده است و حتی شخص وزیر علوم در جواب دانشجویان اعلام داشتند که شخصا از عملکرد ایشان راضی هستند.

بالاتر از همه، فرمایش مقام معظم رهبری در مورد ایرادات این قانون و استفاده کردن از کسانی که واقعا مفید بوده‌اند، حاکی از آن است که در خصوص عملکرد میرنیا برخی‌ها سوء استفاده کرده‌اند. آیا غیر از آن بوده که وی سه سال کار جهادی و انقلابی انجام دادند؟ آیا غیر از آن است که وی تمام جان و وقت خود را در خدمت دانشگاهیان گذاشته است؟

این در حالی است که یکی از دلایل عدم توسعه مازندران همین تغییر لحظه‌ای مسؤولان استان است که با عدم اتحاد نماینده‌ها و سیاسیون آن باعث شده مسؤولان عالی رتبه استان نتوانند آن طور که باید فعالیت کنند و تعداد جابه‌جایی‌ها فراوان بوده است.

رئیس مجمع نمایندگان مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: میرنیا رئیس دانشگاه مازندران از مدیران بسیار خوب استان مازندران بوده است.

علی اسماعیلی افزود: نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بر این بوده که میرنیا رئیس دانشگاه مازندران در سن بازنشستگی قرار دارند به این دلیل خاص تغییرات انجام شد.

وی اضافه کرد: موضوع ضعف مدیریت نبوده است بلکه عملکرد بسیار خوبی داشتند.

به گزارش فارس، میرنیا شخصیت ملی بوده که سه سال تلاش شبانه‌روزی کرده تا دانشگاه مازندران به این جایگاه رسیده و عملکردش نیز شفاف است به‌طوری که برای همه اعم از دانشگاهیان و دانشجویان مشخص است.

قرار است مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه مازندران روز دوشنبه برگزار شود.

این سوژه در سامانه فارس من با عنوان «تغییر رییس دانشگاه مازندران به نفع استان یا به ضرر؟ واقعیت این تغییر چیست؟» ثبت شده و خبرنگار خبرگزاری فارس مازندران این موضوع را پیگیری کرده است.

فارس

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
خاقان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
خلاق میر نیا استحقاق و لیاقت ریاست دانشگاه را نداشت. باید زودتر عزل می شد.
خاقان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
خلاق میر نیا استحقاق و لیاقت ریاست دانشگاه را نداشت. باید زودتر عزل می شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار