معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: برای منابع طبیعی و آبخیزداری 200 میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی با عنایت مقام معظم رهبری اختصاص داده شده است.
کد خبر: ۶۸۷۸۰۴
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۹ 06 December 2018

خلیل آقایی ظهر امروز در نخستین جشنواره کشت بادام‌کوهی در برزک کاشان اظهار داشت: همه ما مدیون توجه ویژه مقام معظم رهبری به دلیل اهمیت و حساسیت و نیاز جامعه و مطالبه مردم هستیم که حتی دفتر معظم‌له پیگیر مسائل آبخیزداری و منابع طبیعی کشور است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با تأکید بر اینکه مقام معظم رهبری از حکم قضایی قلع‌وقمع درختان ناراحت و ناخشنود است گفت: ما سربازان نظام و شما مردم ولی‌نعمت و حاکمان اصلی نظام هستید چراکه قدرت خدا در قدرت مردم است و شما هستید که همه با هم می‌توانید مملکت را حفظ و آباد کنید.

وی با بیان اینکه ظرفیت بالقوه منابع طبیعی در کاشت محصولات ظرفیت بالقوه و ثروت عظیم کشور است گفت: امروز در حوزه محیط‌زیست و منابع طبیعی توجه ویژه شده و فعالیت‌های خوبی در حال اجراست.

آقایی با تأکید بر اینکه این بذر بادام‌کوهی اثر مثبتی برای حفظ خاک دارد، افزود: این نوع گونه گیاهی نیازمند آب زیاد نیست و با باران اندک رشد می‌کند، بادام‌کوهی درختچه‌ای مختص مناطق خشک و نیاز پایین آبی است که ریشه قابل‌توجهی برای رسیدن به آب و حفظ و تثبیت خاک دارد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در ادامه از تخصیص ۲۰۰ میلیون دلاری اعتبار منابع طبیعی و آبخیزداری از محل صندوق توسعه ملی با عنایت مقام معظم رهبری خبر داد و گفت: ۳۵۰ طرح در شهرستان‌ها و ۶۵۰ طرح در حوزه آبخیزداری در حال اجراست.

شایان ذکر است که نخستین جشنواره کشت بادام‌کوهی در ارتفاعات جنوب غربی کاشان واقع در بخش برزک و نیاسر با حضور مهندس خلیل آقایی، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور و دکتر حمید ظهرابی، معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور برگزار شد.
در این اقدام ۵۰۰ هکتار از اراضی برزک و نیاسر توسط ۲ هزار نفر از نیروهای مردمی از جمله بسیجیان، سربازان وظیفه ارتش، طلاب، هلال‌احمر، دانشجویان و دانش آموزان و سمن‌های مردم‌نهاد بادام کاری شد.

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار