مدیرکل محیط زیست مازندران گفت که فاضلاب های صنعتی و خانگی تالاب های این خطه شمال کشور را مورد تهدید قرار می دهد.
کد خبر: ۶۸۷۸۱۲
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۹ 06 December 2018

حسینعلی ابراهیمی پنجشنبه شب در نشست تخصصی تببین حقوق محیط زیست در حوزه تالاب ها در ساری افزود: خشکی تالاب های کشور چون بختگان، هامون و غیره باعث شده تا کوچ پرندگان به تالاب های استان های شمالی کشور افزایش یابد، ولی آلودگی این تالاب ها می تواند این پرندگان را هم تهدید کند.
وی در عین حال از تشدید برخورد با متخلفان زیست محیطی با همکاری دستگاه قضایی خبر داد و گفت که در شرایط فعلی هماهنگی در دستگاه قضا برای حمایت از محیط زیست ایجاد شده است.
مدیرکل محیط زیست مازندران همچنین از ورود فاضلاب پلاژهای دولتی حاشیه خزر به دریا نیز انتقاد کرد و اظهار داشت: محیط زیست اقدام قانونی خود را برای تعطیلی این پلاژها انجام می دهد.
ابراهیمی افزود: بر اساس ابلاغیه معاون اول رئیس جمهوری، تمامی پلاژهای دولتی و خصوصی حاشیه خزر باید فاضلاب های خود را جمع آوری کنند و برای این کار مهلت 6 ماهه پیش بینی شد که در صورت عدم جمع آوری این پلاژها تعطیل خواهند شد.
وی ادامه داد: برنامه محیط زیست مازندران برای برخورد با این پلاژها تعطیلی آنها تا زمان ساماندهی فاضلاب هاست، ولی ما به دنبال ابلاغیه دولت این مصوبه را عملیاتی خواهیم کرد.
ابراهیمی گفت: در شرایط فعلی هجوم به عرصه محیط زیست در مازندران اعم از گردشگری طبیعی مخرب و سایر بخش ها زیاد شد و باید جلوی این تخریب ها را گرفت.
** قصور مدیران در حفظ محیطزیست
رئیس کل دادگستری مازندران هم در این همایش گفت: همه ما به عنوان مدیران در حفظ محیط زیست قصور کردیم و آنچه امروز بر سر محیط زیست ما از جمله رودخانه ها، تالاب ها می آید و شاهد وضعیت موجود شکارهای غیرمجاز هستیم، ناشی از کم کاری مدیران در حفاظت از محیط زیست است.
حجت الاسلام محمدعلی تقوی فرد افزود: اگر مدیران ما به میزانی که به حفظ میز و صندلی مدیریتی خود حتی در همان محیط زیست توجه دارند، به این حوزه توجه می کردند ما امروز شاهد هجوم مخرب به عرصه محیط زیست نبودیم.
وی ادامه داد: ما با وجود توصیه های دینی نسبت به حفاظت از محیط زیست، دچار بی توجهی و کم کاری نسبت به محیط زیست در مقایسه با سایر کشورهای جهان شدیم.
رئیس کل دادگستری مازندران گفت: دستگاه قضایی در مدیریت فعلی با کمک دادستان ها و روسای دادگستری ها در شهرستان های مازندران ورود خوبی برای حفاظت از محیط زیست دارد و با متخلفان نیز مطابق قانون با شدت برخورد می کند.
وی افزود: کار کسانی که به تخریب محیط زیست می پردازند از فردی که به دلایلی دچار قتل می شود، بدتر است چرا که کسانی که محیط زیست را تخریب می کنند قتل و مرگ همه جانبه زیست را نشانه گرفتند.
نشست تخصصی تببین حقوق محیط زیست و حفاظت از تالاب ها با حضور رئیس کنوانسیون بین المللی تالاب ها مستقر در رامسر و فرمانده یگان حفاظت محیطزیست کشور در ساری برگزار شد.
ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار