مدیر زراعت اداره کل جهاد کشاورزی مازندران گفت: امسال 9 هزار و 249 هکتار زمین های زراعی این استان به کشت مکانیزه کلزا اختصاص یافت.
کد خبر: ۶۸۸۰۷۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۵ 08 December 2018

خبرگزاری صدا و سیما مرکز مازندران، حسن عنایتی در جلسه ستاد کشت محصولات پاییزه مازندران با اعلام این خبر افزود: سطح ابلاغی کشت کلزا امسال در مازندران، 29 هزار و 890 هکتار بوده که قرارداد کشت این محصول در 25 هزار هکتار مزارع با کشاورزان منعقد شده است.
مدیر زراعت اداره کل جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به تناوب زراعی گندم، جو و کلزا در زمین های زراعی استان و استقبال کشاورزان از این موضوع گفت: قیمت خرید تضمینی گندم هر کیلوگرم 16 هزار ریال و کلزا 32 هزار و 391 ریال است.
عارف جعفری مدیر امور سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی مازندران هم با بیان اینکه کشت کلزا در اولویت پرداخت تسهیلات قرار دارد به ابلاغ اعتبارات در سامانه بهین یاب اشاره کرد و از متقاضیان خواست: نسبت به ثبت نام در این سامانه اقدام تا فوری جذب شود.
مهران افضلی محقق مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی مازندران با اشاره به اینکه مقدار مصرف کود اوره برای کشت کلزا 300 تا 350 کیلوگرم در هکتار بوده و باید قبل از شروع یخبندان نسبت به تامین و استفاده از آن بصورت سرک اقدام شود افزود: با استفاده از سولفات آمونیوم قبل از کاشت یا زمان گلدهی بیماری های آن را کاهش می دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار